У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Опис змісту, структури та форм роботи керівника Центру практичної психології

Розглянемо особливості посадової інструкції керівника центру практичної психології і соціальної роботи (керівника методистів-психологів рай-(міськ-) відділу освіти, який відповідає за психологічну службу закладів освіти).

Дана інструкція розроблена на основі Закону України «Про освіту», Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОНУ №127 від 3.05.99р., Наказ МОНУ №439 від 7.06.2001р. «Про внесення змін до положення про психологічну службу системи освіти України, листа МОНУ №1/9-272 від 02.08.2001р., листа Міністерства освіти і науки України №1/9-352 від 27.08.2000, Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ МОНУ № 385 від 14.08.2000).

До вимог, які ставляться до керівника центру практичної психології і соціальної роботи, відноситься базовий рівень освіти керівника, який повинен мати спеціальну (психологічну) освіту, мінімальний освітньо-кваліфікаційний рівень – спеціаліст.

Відповідно до кваліфікаційної характеристики практичного психолога, яким повинен також бути керівник Центру практичної психології, він повинен мати знання в обсязі вищої освіти зі спеціальності «Психологія», «Практична психологія». Має знати загальну, соціальну, педагогічну, вікову психологію, психологію особистості, загальну педагогіку, основи дефектології, сексології, профорієнтації і психології праці, психодіагностики, психопрофілактики, психотерапії, психогігієни, структуру системи освіти, психологію управління; форми, методи, засоби ефективного навчання і виховання, діагностики і корекції психічного розвитку дитини програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня освіти дітей, вимоги до нормативного забезпечення навчально-виховного процесу; індивідуальні характеристики вихованців, учнів, соціальні, культурні, психологічні інші умови їхнього навчання та виховання; основні напрямки і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки Закон України «Про освіту», Декларацію прав людини, Конвенцію ООН про права дитини, етичний кодекс психолога, інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання і виховання дітей і молоді; державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.

Також керівник Центру практичної психології як практичний психолог повинен вміти ефективно застосовувати професійні знання в практичній діяльності:

·         проводити психологічну діагностику, соціально-психологічне обстеження, індивідуальні та групові консультації з дітьми і дорослими;

·         здійснювати індивідуальну і групову психокорекцію;

·         розробляти і реалізовувати програми профілактики відхилень у поведінці та розвиткові, формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки;

·         здійснювати соціально-психологічну і психолого-педагогічну експертизу;

·         за результатами своєї діяльності готувати звіти і висновки і рекомендації для педагогів, батьків, вихованців, органів, установ освіти;

·         здійснювати педагогічну (просвітницьку) роботу в галузі психології;

·         розв'язувати конфлікти;

·         самостійно підвищувати свій професійний рівень.

Керівник Центру практичної психології повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на всебічний, культурний, духовний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, творчу психолого-педагогічну діяльність, розвинуті комунікативні здібності і навички, глибокі і системні професійні знання.

Керівник центру практичної психології адміністративно підпорядковується завідуючому рай-(міськ-) відділу освіти, методично – завідуючому районного(міського) Центру.

У своїй діяльності керівник центру практичної психології керується Конституцією України, Законодавством України, рішеннями органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання та виховання учнів, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», Положенням про психологічну службу системи освіти України, Типовим положенням про центри практичної психології і соціальної роботи, Етичним кодексом психолога, методичними рекомендаціями Обласного центру практичної психології і соціальної роботи, адміністративним, трудовим законодавствами, а також трудовою угодою.

Керівник Центру практичної психології призначається і звільняється з посади ректором інституту післядипломної педагогічної освіти за погодженням з управлінням освіти та Українським НМЦ практичної психології та соціальної роботи.

Керівник Центру практичної психології активно сприяє повноцінній роботі Центру, який в особі всіх працівників-методистів:

·         Проводить курси підвищення кваліфікації для практичних психологів;

·         Здійснює психологічну експертизу діагностичних, корекційних методів, технік, технологій, що застосовуються в закладах освіти;

·         Застосовує спеціалізовані програми підвищення кваліфікації психологів, щодо поглибленого оволодіння психологом певною соціально-психологічною технологією;

·         Надає сертифікати на право здійснення психокорекційної, діагностичної, соціально-психологічної діяльності в закладах освіти;

·         Готує систему семінарів для всіх категорій освітян;

·         Здійснює керівництво творчими групами, методичними об'єднаннями психологів;

·         Здійснює атестацію практичних психологів і соціальних педагогів системи освіти;

·         Проводить наукові психологічні дослідження;

·         Розробляє методичні матеріали за різними напрямками соціально-психологічної роботи;

·         Вивчає та узагальнює передовий досвід психологів-практиків;

·         Здійснює атестацію практичних психологів і соціальних педагогів системи освіти;

·         Співпрацює з іншими соціально-психологічними службами, установами.

Відповідно до вищевказаних положень змістом діяльності керівника центру практичної психології є:

·         Дотримання державних вимог до змісту діяльності психологічної служби закладів освіти;

·         Науково-методичне забезпечення усіх напрямків роботи психологічної служби закладів освіти;

·         Виконання замовлень на науково-дослідні роботи у галузі практичної психології та соціальної роботи;

·         Здійснення аналізу, оцінки і прогнозу розвитку психологічної служби, участь у формуванні освітньої політики району (міста);

·         Координація наукових досліджень та методичних розробок, впровадження досягнень психологічної науки та передового досвіду;

·         Ведення банків даних та розгортання єдиної інформаційної системи психологічної служби;

·         Забезпечення функціонування психометричної комісії, організація експертизи психологічних методів, методик, інновацій у галузі освіти району (міста);

·         Організація діяльності методичних об'єднань практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів;

·         Координування роботою тимчасових творчих груп практичних психологів з відпрацюванням певних програм соціально-психологічної допомоги школі;

·         Сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому росту працівників психологічної служби;

·         Удосконалення форм і методів підготовки і підвищення кваліфікації працівників психологічної служби району (міста);

·         Проведення семінарів, тренінгів для соціальних педагогів, практичних психологів, педагогів, керівників навчальних закладів;

·         Надання методичних консультацій практичним психологам, соціальним педагогам, вчителям, керівникам навчальних закладів;

·         Перевірка, аналіз, затвердження річних планів, збір звітної документації практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти району(міста);

·         Перевірка стану психологічної служби в закладах освіти району(міста);

·         Участь в роботі атестаційних комісій при атестації практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів;

·         Розробка, виготовлення та тиражування інструментарію для практичних психологів, соціальних педагогів;

·         Проведення соціологічних досліджень на запит завідуючого рай- (міськ-) відділу освіти;

·         Організація співробітництва методистів рай- (міськ-) Центрів з іншими установами, що допомагають соціально-психологічному супроводженню дітей;

·         Участь в експертизі діяльності державних і недержавних соціальних і психологічних служб району ( міста);

·         Соціально-психологічне консультування юридичних, фізичних осіб та інша госпрозрахункова діяльність, що не суперечить чинному законодавству.

А відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України керівник Центру практичної психології:

·         Забезпечує діяльність психологічної служби освіти регіону згідно з державними вимогами;

·         Надає методичну, інформаційну підтримку практичним психологам, соціальним педагогам;

·         Приймає участь в організації підвищення кваліфікації спеціалістів служби, їх атестації та професійному зростанні, кадровому забезпеченні служби, сертифікації фахівців;

·         Організовує діяльність методичних об’єднань практичних психологів і соціальних педагогів;

·         Координує науково-дослідні, практичні дослідження за пріоритетними напрямками діяльності психологічної служби;

·         Приймає  участь в оцінці, прогнозуванні та формуванні освітньої політики в регіоні;

·         Впроваджує досягнення психологічної науки та передового досвіду.

·         Організовує  діяльність «Телефонів довіри», кабінетів корекції кризових станів, психологічних (сімейних) консультацій, профільних консультпунктів, реабілітаційних центрів залежно від соціально-психологічних потреб регіону.

Відповідно до посадових обов’язків керівник центру практичної психології:

·         Виконує свої функціональні обов'язки на високому професійному рівні виходячи із завдань освітньої політики Міністерства освіти і науки України;

·         Керується в роботі Етичним кодексом психолога. Зберігає професійну таємницю, не поширює відомостей, отриманих у процесі діагностики, консультування або корекційної роботи, якщо це може завдати шкоди дитині чи її оточенню. Конфіденційну інформацію про клієнта має надавати виключно на запит керівника Обласного відділу освіти. Іншим особам така інформація надається в узагальненому вигляді;

·         Дотримується педагогічної етики;

·         Будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри, у тісній співпраці з усіма ланками соціально-психологічної служби;

·         Пропагує здоровий спосіб життя, підвищує рівень психологічних знань педагогічної громадськості;

·         Постійно підвищує свій професійний рівень;

·         Використовує в своїй професійній діяльності виключно методики, технології, методи, які пройшли соціально-психологічну експертизу;

·         Запобігає випадкам здійснення психодіагностичної, розвивально-корекційної, консультативно-методичної роботи особами, які не мають відповідної фахової підготовки або права на таку діяльність;

·         Знає програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку дітей, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрямки і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки;

·         Планує та організовує свою роботу відповідно до Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи, листа Міністерства освіти і науки України №1/9-352 від 27.08.2000, методичних рекомендацій Обласного центру практичної психології і соціальної роботи ООІУВ, цієї інструкції;

·         Погоджує річний план роботи і затверджує його у завідуючого рай-(міськ) відділом освіти;

·         Веде відповідну документацію та статистичну звітність;

·         Подає в Обласний відділ освіти таку інформацію:

а)   узагальнений статистичний звіт про роботу практичних психологів (соціальних педагогів) закладів освіти району (міста) за кожне півріччя (додаток № 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 р. № 1/9 - 352);

б)   інформацію про психологічну службу та діяльність центрів (методистів) практичної психології і соціальної роботи у навчальному році (звіт про роботу) (додаток № 5 до листа МОНУ від 27.08.2000 р. № 1/9 - 352);

в)   інформацію про чисельність практичних психологів (соціальних педагогів) закладів освіти (додаток № 6 до листа МОНУ від 27.08.2000 р. № 1/9 -352);

г)   інформацію про рай-(міськ-) центри практичної психології і соціальної роботи (методистів) (додаток № 7 до листа МОНУ від 27.08.2000 р. № 1/9 - 352);

д)   інформацію про освітній та кваліфікаційний рівні практичних психологів (соціальних педагогів) закладів освіти району (міста) (додаток № 8 до листа МОНУ від 27.08.2000 р. № 1/9 - 352).

·         Бере участь у нарадах, які проходять у відділі освіти, на запит адміністрації приймає участь у педагогічних радах шкіл, ДНЗ, інших установ освіти;

·         Дотримується правил техніки безпеки на робочому місці.

До структури роботи керівника центру практичної психології відносяться такі права:

·         За своїм статусом керівник центру практичної психології належить до науково-педагогічних працівників і, відповідно до чинного законодавства, користується всіма правами і гарантіями передбаченими для них;

·         Для проведення роботи має право на окреме приміщення;

·         Проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

·         Одержувати у визначеному порядку від практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів освіти всіх форм власності необхідні матеріали для виконання своїх завдань;

·         Направляти у навчальні заклади своїх працівників з метою вивчення досвіду роботи психологічної служби, проведення експериментальної роботи, надання навчально-методичної і практичної допомоги;

·         Здійснювати перевірку стану психологічної служби закладів освіти району (міста);

·         Брати участь в роботі атестаційних комісій при атестації практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів;

·         Надавати психологічні, педагогічні консультації для дітей, педагогічних працівників, батьків та різних категорій населення;

·         Проводити науково-практичні конференції і семінари з теорії та практики психології і соціальної роботи;

·         Залучати за згодою висококваліфікованих психологів, викладачів, науковців, які працюють з дітьми і молоддю, до співпраці у різних напрямках роботи.

Відповідно до посадової інструкції та Типового положення про роботу Центру практичної психології керівник Центру практичної психології має відповідальність:

·         За невиконання або неякісне виконання без поважних причин правил внутрішнього розпорядку рай-(міськ-) відділу освіти, розпоряджень завідуючого рай-(міськ-) відділу освіти, посадових обов'язків, у тому числі за невикористання наданих прав, керівник Центру практичної психології несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством;

·         За вживання, у тому числі одноразове, методів роботи пов'язаних з фізичним або психічним насиллям над особою, а також за скоєння іншого аморального вчинку керівник Центру практичної психології притягується до адміністративної відповідальності у порядку і в межах, передбачених законодавством;

·         За нанесення рай-(міськ-) відділу освіти або учасникам освітнього процесу збитків в результаті виконання (невиконання) своїх посадових повноважень керівник Центру практичної психології несе майнову відповідальність, у порядку і в межах, встановлених трудовим і цивільним законодавством.

В загальному вигляді керівник Центру практичної психології несе повну відповідальність за діяльність Центру; розподіляє обов'язки між працівниками Центру; вживає заходів щодо заохочення працівників або накладення стягнення у разі невиконання ними службових обов'язків; вживає заходи щодо заохочення працівників або накладення стягнення у разі невиконання ними службових обов'язків; діє від імені Центру, представляє його в усіх установах та організаціях; створює належні умови для продуктивної праці співробітників, дотримується законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування; здійснює заходи щодо удосконалення організації праці співробітників.

Трудові взаємовідносини керівника Центру практичної психології регламентуються наступними положеннями:

·         Працює в режимі нормованого робочого дня. Тривалість робочого тижня складає 40 годин;

·         Самостійно планує свою роботу на навчальний рік та півріччя. Річний план розробляє в період складання загального річного плану роботи рай-(міськ-) відділу освіти;

·         Отримує від завідуючого рай-(міськ-) відділу освіти інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру;

·         Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять в його компетенцію, (крім конфіденційної інформації про клієнта) з завідуючим та працівниками рай-(міськ-) відділу освіти.



Заказать написание авторской работы

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.