Быстрый переход к готовым работам
|
Місце рольової гри в навчальному процесі
Більшість авторів вважає за
доцільне проводити гру на заключному етапі роботи над темою, оскільки не всі
учні можуть вільно імпровізувати в
рольовій грі без попередньої підготовки.
«У процесі рольової гри
відбувається одночасне удосконалення і розвиток навичок у використанні мовного
матеріалу, але це на даному етапі периферійна задача, головне – це спілкування,
мотивоване ситуацією і роллю. Тому рольовій грі варто відводити місце на
завершальному етапі роботи над темою». Також існують твердження
багатьох авторів, що невеликі рольові
ігри варто вводити в навчальний процес уже на початковій стадії роботи над темою, щоб учні звикали до
цього виду роботи поступово, тому що в противному випадку від ігор не вдається
домогтися бажаних результатів через бар'єр, що виникає при незвичній формі
спілкування, характерної для рольової гри. Структуру рольової гри складають такі компоненти: · ролі; · ситуація; · рольові дії. Перший компонент - ролі. Ролі, що виконують учні на уроці, можуть бути соціальними і міжособистісними. Перші обумовлені місцем індивіда в системі об'єктивних соціальних відносин (професійні, соціально-демографічні), другі визначаються місцем індивіда в системі міжособистісних відносин (лідер, друг, суперник і ін.). Підбір ролей у грі повинний здійснюватися таким чином, щоб формувати в школярів активну життєву позицію, кращі людські якості особистості. Другий компонент рольової гри - вихідна ситуація. Вона виступає як спосіб її організації. При створенні ситуації необхідно враховувати й обставини реальної дійсності, і взаємини комунікантів. Розрізняють наступні компоненти ситуації: 1) суб'єкт; 2) об'єкт (предмет розмови); 3) відношення суб'єкта до предмета розмови, умови мовленнєвого акта. Третій компонент рольової гри - рольові дії, що виконують учні, граючи визначену роль. Рольові дії як різновид ігрових дій органічно зв'язані з характером ролі і включають вербальні і невербальні дії, використання бутафорії. Як показують результати навчання, застосування рольової гри на уроках іноземної мови сприяє позитивним змінам у мовленні учнів як у якісному відношенні (розмаїтість діалогічних єдностей, ініціативність мовних партнерів, емоційність висловлення), так і в кількісному (правильність мови, обсяг висловлення, темп мови). |
|