У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Способи та особливості виникнення громадських організацій як юридичних осіб

Відповідно до ст. 28 ЦК України юридичні особи утворю­ються в порядку, встановленому законодавством. Громадські організації, порядок виникнення яких законодавством не пе­редбачений, утворюються в порядку, встановленому їхнім статутом.

Виникнення юридичної особи неможливе без певних установчих документів, якими можуть бути: розпорядчий акт або статут (положення), або установчий договір і статут, або протокол зборів тощо. В установчих документах мають зазна­чатися найменування юридичної особи, її місцезнаходження, цілі і предмет діяльності, склад і компетенція її органів, а та­кож інші відомості, що їх передбачають законодавчі акти про юридичні особи відповідного виду. Установчі документи можуть містити й інші реквізити, які не суперечать законо­давству.

Законодавством передбачається кілька способів виник­нення юридичних осіб. Прийнято виділяти такі основні способи утворення юридичних осіб: розпорядчий, нормативно-явочний, дозвільний і договірний.

Суть розпорядчого порядку полягає в тому, що власник май­на або уповноважений ним орган приймає рішення (розпо­рядження) про створення організації та затверджує її статут або положення про неї. В такому порядку виникають, зокре­ма, підприємства (ст. 5 Закону України "Про підприємства в Україні"). У разі якщо для створення і діяльності підприєм­ства потрібні природні ресурси, дозвіл на їх використання ви­дає відповідна рада народних депутатів, а в передбачених за­конодавчими актами випадках — Верховна Рада України за поданням первинного природокористувача при позитивному висновку екологічної експертизи або відповідної ради народ­них депутатів.

Нормативно-явочний порядок полягає у тому, що умови створення юридичної особи зафіксовано у законі (норматив­ному акті) у вигляді загального дозволу держави, але для ви­никнення конкретної організації потрібні вияв ініціативи (явка) її організаторів і реєстрація у відповідному органі. У такому порядку виникають громадські об'єднання.

Відповідно до статей 11 і 14 Закону України "Про об'єд­нання громадян” рішення про заснування об'єднань громадян приймають установчий з'їзд (конференція) або загальні збо­ри. Легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян здій­снюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про засну­вання. У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи.

Юридичні особи можуть утворюватися на договірній осно­ві, тобто шляхом укладення установчого договору громадяна­ми чи організаціями, що добровільно об'єднуються для до­сягнення певних цілей. В нинішніх умовах у такому порядку виникають різні господарські товариства, асоціації, концерни та інші об'єднання підприємств з метою координації "їхньої діяльності, забезпечення захисту їхніх прав, представлення спільних інтересів у відповідних державних та інших органах, а також у міжнародних організаціях.

Установчий договір укладається між засновниками юри­дичної особи. У ньому засновники зобов'язуються створити юридичну особу, визначають порядок сумісної діяльності з її утворення, умови передачі в її володіння, користування і роз­порядження свого майна та участі в її діяльності. Договір ви­значає також умови і порядок розподілу між засновниками прибутків і збитків, управління діяльністю юридичної особи, виходу засновників з її складу. Установчі договори про ство­рення спільних підприємств з участю зарубіжних партнерів підлягають нотаріальному посвідченню.

Дозвільний порядок утворення юридичної особи означає, що однією з необхідних умов її виникнення є дозвіл (згода) відповідного органу чи підприємства. Так, підприємство мо­же бути створено у результаті виділення зі складу діючого під­приємства чи організації одного чи кількох структурних під­розділів за рішенням їх трудових колективів, якщо на це є згода власника майна або уповноваженого ним органу і при цьому забезпечується виконання раніше прийнятих підпри­ємством договірних зобов'язань (п. 2 ст. 5 Закону України "Про підприємства в Україні").

Для створення юридичних осіб, діяльність яких відповідно до установчих документів пов'язана з громадською безпекою, забезпеченням правопорядку, грошово-кредитним обігом, охороною здоров'я громадян, здобуттям освіти, необхідним є одержання дозволу від відповідних державних органів.

Іноді створення юридичної особи відбувається складні­шим шляхом, коли поєднуються одразу кілька вищеназваних способів: розпорядчий, дозвільний, нормативно-явочний або договірний.

Неодмінною умовою виникнення юридичної особи є або її державна реєстрація, або реєстрація її статуту.

Для реєстрації об'єднань громадян залежно від їх статусу засновники подають заяви до Міністерства юстиції України, місцевих органів державної виконавчої влади, виконавчих ко­мітетів сільських, селищних, міських рад народних депутатів. До заяви додається статут (положення), протокол установчого з'їзду (конференції) або загальних збо­рів, відомості про склад керівництва центральних статутних органів, дані про місцеві осередки, документи про сплату ре­єстраційного збору. Заява про реєстрацію розглядається у дво­місячний термін від дня надходження документів. У необхід­них випадках орган, який здійснює реєстрацію, проводить перевірку відомостей, зазначених у поданих документах. Рі­шення про реєстрацію або відмову в ній заявникові повідом­ляється письмово у 10-денний строк. Відмова в реєстрації об'єднання громадян допустима тоді, коли статутні докумен­ти або інші документи, подані для реєстрації, суперечать за­конодавству України. Рішення про відмову у реєстрації має містити підстави для такої відмови. Це рішення можна оскар­жити у судовому порядку (статті 15 і 16 Закону України "Про об'єднання громадян").

Легалізація (офіційне  визнання)  об'єднань   громадян    є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або  повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які  не легалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною.

 У  разі  реєстрації  об'єднання  громадян  набуває  статус юридичної особи.

 Об'єднання громадян діє на основі статуту.

 Статут об'єднання громадян повинен містити:

1)                 назву об'єднання громадян (відмінну від існуючих), його статус та юридичну адресу;

2)                 мету та завдання об'єднання громадян;

3)                 умови і  порядок  прийому  в  члени  об'єднання  громадян, вибуття з нього;

4)                 права і обов'язки членів (учасників) об'єднання;

5)                 порядок  утворення  і  діяльності   статутних  органів об'єднання, місцевих осередків та їх повноваження;

6)                 джерела  надходження  і  порядок  використання  коштів  та іншого майна об'єднання, порядок звітності, контролю, здійснення господарської та  іншої  комерційної  діяльності,  необхідної  для виконання статутних завдань;

7)                 порядок внесення змін і доповнень до статуту об'єднання;

8)                 порядок  припинення  діяльності  об'єднання  і  вирішення майнових питань, пов'язаних з його ліквідацією.

У  статуті  можуть  бути  передбачені  інші  положення, що стосуються  особливостей  створення  і   діяльності  об'єднання громадян.

Статут об'єднання громадян  не повинен суперечити законодавству України.

При розгляді питання про реєстрацію  можуть  бути  присутніми представники об'єднання громадян.

Про зміни, що  сталися  в  статутних  документах,  об'єднання громадян повідомляє в 5-денний строк в реєструючий орган.

 

Органи, що здійснюють реєстрацію об'єднань  громадян,  ведуть реєстр цих об'єднань.

Рішення про відмову у  реєстрації  повинно  містити  підстави такої відмови. Це рішення може бути оскаржено у судовому порядку.

Про відмову  у  реєстрації  об'єднання  громадян  реєструючий орган  повідомляє  у  засобах  масової  інформації.

Громадські організації, їх спілки  можуть  легалізувати  своє заснування шляхом письмового повідомлення відповідно  Міністерству юстиції України,  місцевим  органам  державної  виконавчої  влади, виконавчим комітетам сільських,  селищних,  міських  Рад  народних депутатів.

Об'єднання громадян можуть використовувати власну символіку.

Символіка об'єднання громадян  затверджується  відповідно  до його статуту.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.