У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Система незалежного фінансового контролю (аудиту) в Україні

Правові засади здійснення незалежної аудиторської діяльності в Україні базуються на Законі України "Про аудиторську діяльність"  [4]

Основне завдання цього закону — "створення системи незалежного фінансового контролю з метою захисту інтересів власника". Також аудитори мають вести свою діяльність у відповідності із Національними нормативами аудиту (затверджені рішенням Аудиторської палати України 18.12.98) [26].

Основним базовим елементом системи незалежного фінансового контролю є сертифіковані аудитори, які на підставі ліцензії від свого імені чи від імені аудиторської фірми здійснюють аудиторську діяльність.

Організаційне і методологічне керівництво аудиторською діяль­ністю в Україні здійснює Аудиторська палата України (АПУ). АПУ є незалежним самостійним органом, головним завданням якого є:

— сприяння розвитку аудиту в державі;

— вирішення принципових питань аудиторської діяльності в Україні на єдиній методологічній основі;

    сертифікація (визначення кваліфікаційної придатності) ауди­торів;

    ліцензування (дозвіл) на право займатися аудиторською діяль­ністю.

                Перелік аудиторських фірм та аудиторів, які одноособово надають аудиторські послуги, визначен у   реєстрі,  затвердженом  Рішенням Аудитрської палати України від 31.10.00.             

             Реєстр  аудиторських  фірм  та аудиторів, які одноособово надають  аудиторські  послуги - це  офіційний загальнодержавний реєстр аудиторських фірм і аудиторів - суб'єктів підприємницької  діяльності,  які  зареєстрували  свою аудиторську діяльність  згідно  з Законом України "Про аудиторську діяльність"[4].

 Визначення   аудиту,   аудиторської  діяльності (аудиторських   послуг,   супутніх  аудиторських  робіт  тощо)  та суб'єкта  аудиторської  діяльності регламентується Законом України "Про  аудиторську діяльність", Національними нормативами аудиту та Кодексом професійної етики аудиторів України.[4,26].

Про  включення до Реєстру суб'єкта аудиторської діяльності видається свідоцтво  встановленого  Аудиторською  палатою  України зразка.

Про   суб'єктів   аудиторської   діяльності   до   Реєстру заносяться такі дані:

     - ідентифікаційний    код/номер     суб'єкта     аудиторської діяльності;

     - дата початку аудиторської діяльності (дата отримання першої ліцензії або свідоцтва);

     - назва аудиторської фірми (П.  І. Б. для аудитора - суб'єкта підприємницької діяльності);

     - адреса  фактичного  місцерозташування,  номери   контактних телефонів, факсу, електронної пошти;

     - організаційно-правова форма;

     - форма власності;

     - інформація про державну реєстрацію;

     - інформація  про  засновників  (для  аудиторів - П.  І.  Б., номери сертифікатів та дати їх отримання,  ідентифікаційний номер, адреса; для юридичних осіб - назва, ідентифікаційний код, частка в статутному капіталі);

     - П. І. Б. керівника аудиторської фірми, номер та дата видачі сертифіката;

     - кількість   працівників,   у   тому   числі  сертифікованих аудиторів;

     - наявність  та  місцерозташування філій або представництв чи відділень, дочірніх підприємств.

Зведені дані Реєстру є відкритими для користувачів.

            Технічне   ведення,   актуалізацію   Реєстру    здійснюють секретаріат  Аудиторської палати України та регіональні відділення АПУ (САУ).  Секретаріат несе відповідальність за збереження  даних Реєстру,  підтримання  його  в  робочому стані та за достовірність оприлюднених даних Реєстру в пресі.

Реєстр  ведеться в розрізі кожного легалізованого суб'єкта аудиторської       діяльності       з       деталізацією        за адміністративно-територіальними   одиницями   України   (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь).

Аудиторська  палата  України  щорічно,  станом  на 1 січня поточного  року,  оприлюднює  у  засобах масової інформації Реєстр аудиторських   фірм   та   аудиторів,   які   одноособово  надають аудиторські  послуги, які завчасно подали звіт та підтвердили свою аудиторську  діяльність за звітний рік. Зміни, внесені до Реєстру,оприлюднюють щомісячно.

Відповідальність за достовірність наданих для  внесення  в Реєстр  даних  несуть  виключно  керівники  суб'єктів аудиторської діяльності.

Регіональні   відділення   АПУ   і   САУ   контролюють  і підтверджують  подану  до  Реєстру  інформацію,   яка   стосується аудиторських фірм (аудиторів) їх регіонів.

До Реєстру вносяться суб'єкти аудиторської діяльності:

     - аудиторські   фірми,   які  зареєстрували  свою  діяльність відповідно до чинного законодавства України і відповідають вимогам Закону України "Про аудиторську діяльність" а саме:

     - організація  пройшла  державну  реєстрацію  як  аудиторська фірма;

     - установчими документами  передбачено  виключно  аудиторську діяльність;

     - загальний розмір частки засновників (учасників, акціонерів) аудиторської фірми,  які не є аудиторами, у статутному капіталі не перевищує 30 %;

     - директором фірми є сертифікований аудитор;

     - аудитори,  зареєстровані відповідно до Закону України  "Про підприємництво" як суб'єкти підприємництва – фізичні особи і мають чинний сертифікат аудитора.

      Для  підтвердження  даних,  необхідних  для  включення до Реєстру,  суб'єкти аудиторської діяльності подають до секретаріату Аудиторської палати України такі документи:

     Попередньо легалізовані суб'єкти аудиторської діяльності (які мають чинну за терміном дії ліцензію):

     - заяву;

     - реєстраційну картку;

     - ксерокопію чинної ліцензії АПУ на аудиторську діяльність  в Україні;

     - звіт про аудиторську діяльність за 9 місяців 2000  року  за затвердженою АПУ формою;

     - відгук РВ АПУ (РВ САУ) на подані документи;

     - документ про оплату за включення до Реєстру.

            Новостворені суб'єкти аудиторської діяльності:

     аудиторські фірми:

     - заяву;

     - реєстраційну картку;

     - нотаріально  посвідчену  копію   свідоцтва   про   державну реєстрацію;

     - нотаріально посвідчені копії установчих документів;

     - копії  сертифікатів  аудиторів  -  співзасновників фірми та директора фірми;

     - копію довідки органів статистики;

     - витяг   з   наказу   про   призначення   керівником   фірми сертифікованого аудитора, завірений власною печаткою;

     - відгук РВ АПУ (РВ САУ) на подані документи;

     - документ про оплату за включення до Реєстру.

     аудитори - суб'єкти підприємницької діяльності:

     - заяву;

     - реєстраційну картку;

     - нотаріально   посвідчену   копію   свідоцтва  про  державну реєстрацію та виписку з трудової книжки;

     - копію сертифіката аудитора;

     - відгук РВ АПУ (РВ САУ) на подані документи;

     - документ про оплату за включення до Реєстру.

Документи   щодо   внесення   до   Реєстру   подають   до секретаріату  Аудиторської  палати  України,  де їх перевіряють на відповідність вимогам чинного законодавства  та  цього  Положення.

Перевірку  документів  секретаріат  АПУ  здійснює  у  десятиденний термін з дати їх отримання.  Секретаріат може запросити  пояснення або  уточнення  окремих  положень із наданих документів у суб'єкта аудиторської діяльності.  Після отримання  всіх  необхідних  даних секретаріат      передає      документи      на     розгляд     до контрольно-реєстраційної комісії  Аудиторської  палати  України  з висновком про відповідність та комплектність поданих документів.

            Рішення   контрольно-реєстраційної   комісії   затверджує Аудиторська палата України.

            Дата прийняття  позитивного  рішення  є  фактичною  датою занесення суб'єкта аудиторської діяльності до Реєстру з одночасною видачею йому відповідного свідоцтва.

Свідоцтво  про включення до Реєстру аудиторських фірм та аудиторів,  які  одноособово надають аудиторські послуги в Україні видається  терміном  на  п'ять  років. Підписи голови спостережної ради  та  завідувача  секретаріату  АПУ  на свідоцтві скріплюються печаткою Аудиторської палати України.

Продовження     терміну     дії     свідоцтва    здійснює контрольно-реєстраційна   комісія,   рішення    якої    затверджує Аудиторська палата України на підставі заяви суб'єкта аудиторської діяльності, після звіряння даних, раніше внесених до Реєстру.

Включені  до  Реєстру  суб'єкти  аудиторської  діяльності зобов'язані:

     - дотримуватися  вимог чинного законодавства України,  рішень АПУ,  положень   Національних   нормативів   аудиту   та   Кодексу професійної етики аудиторів України

- подавати до  Аудиторської  палати  України  у  встановлений термін звіт про аудиторську діяльність;

     - у місячний термін повідомляти  Аудиторську  палату  України про зміни в документах,  перелічених у п.  14 цього Положення (які їх стосуються).

АПУ діє відповідно до Статуту, має регіональні відділення, повнова­ження яких визначаються "Положенням про регіональні відділення".АПУ створюється шляхом делегування до її складу п'яти пред­ставників від професійної громадської організації аудиторів України, по одному представникові від Міністерства фінансів, Головної дер­жавної податкової адміністрації, Міністерства статистики, Національ­ного банку, Міністерства юстиції та окремих фахівців від навчаль­них, наукових та інших організацій [4].

Крім цього, з метою захисту своїх інтересів, аудитори України об'єднані у професійну громадську організацію — Спілку аудиторів України, яка діє на місцях через свої осередки за наявності у них не менше п'яти аудиторів. Крім цієї громадської організації також існує Федерація професійних бухгалтерів і аудиторів України. 

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.