Быстрый переход к готовым работам
|
Форми і методи адміністративного нагляду органів внутрішніх справ у сфері охорони громадського порядку і громадської безпеки
Форми і методи адміністративного нагляду були предметом досліджень багатьох
вчених-адміністративістів. Розглядати цю проблему можна лише з урахуванням її
наукової розробки в масштабах управління в цілому. Нижче зупинимося лише на деяких проблемах, що являють інтерес в плані цього
дисертаційного дослідження. Передусім зазначимо, що в адміністративно-правовій науці склалося досить вузьке
вчення про форми і методи управління, хоча це зовсім не виключає певної спірності
в деяких її аспектах. Ставлення вчених-адміністративістів до основних методів
управління в основному має більше загальних моментів, ніж різнопланових. [90,
С. 138-176] Основні розходження просліджуються у варіюванні класифікації форм і методів. 1. Відповідно до предмету дослідження, пошук форм і методів звужується до
меж конкретної діяльності, а отже стає можливим і раціональний вибірковий
підхід до розроблених у юридичній науці концепцій форм і методів. 2. Суб’єкти адміністративного нагляду здійснюють свої повноваження в межах
відносин влади-підпорядкування, в яких і виступають як владна сторона. Все це
дає підставу вести мову про те, що адміністративно-правовий метод є
визначальним у системі методів адміністративного нагляду з метою обрання
конкретних форм цієї діяльності. На наш погляд, у цьому і полягає зміст правильного підходу до розуміння
форм і методів адміністративного нагляду як прикладного відображення
теоретичних розробок загальних засад управління. Для методів і форм адміністративного нагляду характерні ті ж ознаки, що й
для форм управління взагалі. [130, С. 88] Так само, як і для управління, форми
нагляду є зовнішнім вираженням змісту здійснюваної діяльності. Очевидно, що процес реалізації компетенції органів нагляду в системі державного
управління і, зокрема, управління в сфері охорони громадського порядку, полягає
в практичному застосуванні тих конкретних форм, що відповідають змістові і цілям
адміністративного нагляду. Як наслідок цього, форми нагляду різні за своїм цільовим призначенням. Особливої
уваги заслуговують ті з них, які безпосередньо пов’язані з компетенцією
суб’єкта нагляду, виходячи із змісту конкретних його повноважень. |
|