У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Аналіз тарифів банку на розрахунково-касове обслуговування клієнтів

Взаємовідносини між комерційними банками та їх клієнтами ґрунтуються на договірних засадах і здійснюються на платній ос­нові. Банки укладають з клієнтами—юридичними особами щодо розрахунково-касових послуг два види договорів: договір на здійснення розрахунково-касового обслуговування і договір на встановлення і використання програмного забезпечення системи «Клієнт-Банк». У договорі на здійснення розрахунково-касового обслуговування, який комерційний банк укладає з клієнтами, перед­бачаються взаємні зобов'язання щодо користування коштами і банківськими послугами, а саме: умови відкриття, переоформлення, закриття рахунків; користування тимчасово вільними коштами клієнта; здійснення розрахункових операцій; касове обслуговування; транспортне обслуговування перевезень готівки. У договорі на встановлення і використання програмного забезпечення сис­теми «Клієнт-Банк» передбачаються організаційно-технічне за­безпечення розрахунків за допомогою  документів  в  електронній  формі,  взаємні  зобов'язання  сторін

 

287

щодо здійснення електронних платежів, вартість програмного забезпечення при встановленні системи, ціна за подальший супровід задачі.

Комерційні банки встановлюють плату за касове обслугову­вання бюджетних установ та організацій згідно з правилами, установленими Національним банком України.

Комісійні винагороди за розрахунково-касове обслуговування клієнтів викладені в тарифах, які затверджуються керівником установи банку та додаються до договорів на розрахунково-касо­ве обслуговування. До комісійних винагород за розрахунково-касове обслуговування належать:

§  плата за відкриття, закриття поточних рахунків, переоформ­лення поточних рахунків у зв'язку з перереєстрацією;

§  плата за видачу довідок клієнтам;

§  плата за обслуговування в системі «Клієнт-Банк»;

§  плата за розрахункове обслуговування;

§  плата за видачу дублікатів виписок;

§  плата за відправлення спецзв'язком платіжних документів на інкасо;

§  плата за видачу готівки;

§  плата за оформлення чекових книжок;

§  плата за перерахування на рахунок торговельної виручки клієнтам інших банків;

§  продаж векселів;

§  продаж різної бланкової продукції.

Аналіз тарифів банку здійснюється з метою з'ясування конкурентоспроможності банку щодо їх рівня та можливості підви­щення доходів банку через цінову політику.

Аналіз тарифів включає такі етапи:

1)  визначення видів тарифів банку і банків-конкурентів;

2)  порівняльний аналіз рівня тарифів банку з рівнем тарифів банків-конкурентів;

3)  висновки щодо рівня тарифів банку: перебувають вони на
верхньому, середньому чи нижчому рівні відносно конкурентів.

У банках діють окремі тарифи за банківські послуги, що на­даються юридичним особам, і окремо за банківські послуги, що надаються фізичним особам. Тому аналіз рівня тарифів здійснює­ться в розрізі цих двох груп клієнтів.

Розмір плати банку юридичним особам за тимчасове користу­вання коштів установлюється залежно від суми середньоденних залишків коштів на поточних рахунках клієнтів.

Тарифи на кожну послугу встановлюються відповідно до різних ознак операцій. Тарифи на розрахунково-касове обслуговування юри­дичних осіб у національній валюті враховують такі ознаки операції:

 

288

   відкриття рахунків — тип рахунка, вид валюти;

   закриття рахунка — причина закриття;

   переоформлення поточних рахунків — причина переоформлення;

   касове обслуговування — напрям руху грошей (прийняття, видача готівки); умови замовлення суми готівки на видачу (в межах замовленої суми, без попереднього замовлення або за рахунок коштів, які надійшли в день видачі); суб'єкт операції (клієнт, не клієнт банку);

   перерахування коштів із рахунків — від банку-контрагента (в
межах однієї системи, за межами системи), вид розрахункових документів (на паперових носіях, в електронному вигляді), момент надання розрахункових документів у банк (протягом операційного часу,
після операційного часу), характер коштів на рахунку платника (залишок на початок операційного дня, поточне зарахування коштів);

   акредитиви в національній валюті — вид послуги (відкриття
акредитиву, авізування акредитиву, за відмову від акредитива, закриття акредитива, перевірку документів за акредитивом, вне­сення змін до умов акредитива); місце депонування акредитива (в банку бенефіціара, в банку заявника акредитива).

Аналіз тарифів на надання послуг юридичним особам на пере­казування коштів у національній валюті проводиться детальніше, оскільки вони мають головне значення для клієнтів і банків.

Тарифи на переказування коштів можуть установлюватися у вигляді абсолютної плати за один документ або у вигляді відсотка від суми платежу. Банками перекази в межах однієї системи здій­снюються, як правило, безоплатно. Перекази, документи на які на­дані в банк за межами операційного часу, так як і платежі за раху­нок поточних надходжень, здійснюються за підвищеними тарифа­ми. Тарифи на перекази можуть бути однаковими для всіх докумен­тів, а можуть відрізнятися для документів на паперових носіях і платежів через систему «Клієнт-Банк». Надання послуг через сис­тему «Клієнт-Банк» здійснюється на підставі окремого договору.

Порівняння тарифів банку з тарифами банків-конкурентів про­водиться за однаковими умовами переказів. Приклад порівняль­ного аналізу тарифів на переказування коштів юридичних осіб у національній валюті наведений у табл. 9.8.

 

 

 

 

 

 

 

 

289

Таблиця 9.8

ТАРИФИ НА ПЕРЕКАЗУВАННЯ КОШТІВ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ

У НАЦІОНАЛЬНИЙ ВАЛЮТІ

 

 

 

Назва операції

Банки-конкуренти

Банк

А

Б

В

Абонентська плата за об­слуговування за систе­мою «Клієнт-Банк»

160 грн за місяць

200 грн за місяць

240 грн за місяць

100 грн

Плата за розрахункове об­слуговування протягом операційного часу:

 

 

 

 

— за системою «Клієнт-Банк»

0,7 грн за документ

1 грн за документ

1 грн

за документ

0,7 грн за документ

— на паперових носіях

0,7 грн за документ

2 грн за документ

1,50 грн за документ

0,7 грн за документ

Плата за розрахункове об­слуговування після опе­раційного часу:

0,1 від

суми

4 грн за документ

0,12% від суми платежу

не встанов­люється

Проведення операцій за умови поточного зараху­вання коштів

0,1 %від суми

не встанов­люється

не встано­влюється

0,5 % від суми

 

На підставі даних таблиці можна зробити висновок щодо кон­курентоспроможності тарифів на переказування коштів у межах залишку на початок дня та необхідності перегляду тарифу на платежі клієнтів за рахунок надходжень поточного дня.

Тарифи на касове обслуговування юридичних осіб включають тарифи на видачу готівки з рахунків юридичних осіб; внесення та перерахунок готівки, що доставлена в банк; повторне перераху­вання інкасованої виручки у разі розходження фактичної суми з сумою, вказаною у супровідній відомості; інкасація торговельної та іншої виручки; супроводження касира з цінностями, доставка клієнтам розмінної монети та ін.

Тарифи банку встановлюються за стандартними умовами об­слуговування. Для клієнтів зі значними залишками коштів на по­точних рахунках банки встановлюють пільгові тарифи на розра­хунково-касове обслуговування і підвищені процентні ставки за залишками на рахунках.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.