У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Аналіз результатів здійснення операцій із розрахункового і касового обслуговування

Мета аналізу результатів розрахунково-касових операцій — вияв­лення напрямів збільшення доходів і зниження витрат на їх здійснення.

Аналіз фінансових показників розрахунково-касових операцій здійснюється банками щомісячно на підставі даних балансу, що­квартально — за даними звіту про прибутки та збитки банку. У разі деталізованого аналізу результатів за операціями викорис­товуються дані аналітичного обліку доходів і витрат. Банки ана­лізують результати розрахунково-касового обслуговування в складі аналізу фінансового результату, який здійснюється щомі­сячно за звітний місяць і наростаючим підсумком з початку року (порівняно з відповідним періодом минулого року).

Результати здійснення розрахунково-касових операцій можна поділити на дві групи:

1) прямі результати від здійснення розрахунково-касових операцій;

2) непрямі результатами розрахунково-касових операцій.

Прямими результати розрахунково-касових операцій є комі­сійні доходи та витрати, пов'язані з цими операціями, які обліко­вуються за рахунками доходів та витрат. На підставі даних бух­галтерського обліку доходів та витрат розраховуються такі показники результатів:

    комісійні доходи від розрахунково-касового обслуговування;

    комісійні витрати на розрахунково-касове обслуговування;

• непроцентна маржа комісійних доходів і комісійних витрат, пов'язаних із розрахунково-касовим обслуговуванням.

Приклад аналізу прямих показників фінансового результату розрахунково-касового обслуговування наведено в табл. 9.9.

На підставі даних таблиці можна зробити висновок, що в банку знижуються комісійні доходи і витрати за розрахунково-касови­ми операціями. У зв'язку з тим, що доходи знижуються вищими темпами, ніж витрати, має місце падіння непроцентної маржі. На наступному етапі аналізу потрібно з'ясувати причини змін непро­центної маржі від здійснення розрахунково-касових операцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

291

Таблиця 9.9

ПРЯМІ ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗДІЙСНЕННЯ РОЗРАХУНКОВО-КАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ БАНКОМ

 

№ рахунка або алгоритм

розрахунку

Показники

Звітний місяць

Відповід­ний місяць минулого року

Приріст

тис. грн

%

Рах. 6100

Комісійні   доходи   від розрахунково-касового обслуговування банків

10,2

15,9

-5,7

-35,8

Рах. 6110

Комісійні   доходи   від розрахунково-касового обслуговування клієнтів

823,1

830,1

-7,0

-0,8

Рах. 7100

Комісійні   витрати   на розрахунково-касове обслуговування

64,1

73,8

-9,7

-13,1

Рах. 6100

+ Рах.6110

– Рах. 7100

Непроцентна маржа від розрахунково-касових операцій

769,2

772,2

-3,0

-0,04

 

Причинами, які впливають на доходи та витрати від розрахун­ково-касових операцій, є зміни обсягів операцій, тарифів на роз­рахунково-касове обслуговування клієнтів, тарифів інших банків на розрахунково-касове обслуговування, тарифів Національного банку України на касове обслуговування комерційних банків, та­рифів на послуги з інкасації та перевезення банкнот, монет, ін­ших цінностей. Зміни вказаних тарифів можуть впливати на маржу в окремих випадках, а зміни обсягів операцій є постійною причи­ною змін непроцентної маржі. Тому доцільно спочатку визначити головні розрахункові та касові операції, за якими утримуються комісійні доходи та сплачуються комісійні витрати, а потім з'ясу­вати причини змін цих доходів і витрат.

Джерелом інформації для аналізу комісійних доходів у розрізі видів послуг є дані аналітичного обліку доходів у банку, а саме: оборотно-сальдова відомість, яка складається за кожен день в розрізі виконавців і відображає обороти та залишки за аналітич­ними рахунками. Кожен банк в аналітичному обліку доходів ви­користовує власне групування операцій за їх видами. Аналіз структури комісійних доходів за видами операцій дає змогу ви­явити операції, за якими банк отримує основну суму доходів, та напрями розвитку окремих видів операцій.

Приклад аналізу комісійних доходів від операцій з розрахун­кового і касового обслуговування відділення банку наведено в табл. 9.10.

 

292

Таблиця 9.10

КОМІСІЙНІ ДОХОДИ ВІД ОПЕРАЦІЙ З РОЗРАХУНКОВОГО

ТА КАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

 

 

Назва послуг

 

 

Доходи, тис. грн..

Зміни доходів порівняно з ми­нулим роком

звітний місяць

відповідний місяць ми­нулого року

абсолютний приріст, тис, грн..

відносний приріст, %

1

Відкриття та закриття рахунків

0,53

0,45

0,08

17,8

2

Від експлуатації системи «Клієнт-Банк»

18,32

12,31

6,01

48,8

3

Видача  копій  платіжних  документів, виписок з особового рахунка, довідок

0,12

0,14

-0,02

-14,2

4

Відшкодування    клієнтами   поштово-телеграфних витрат

 

 

 

 

5

Від експлуатації системи електронних розрахунків і платежів

 

 

 

 

6

Видача,  перерахунок  готівки та екс­пертиза банкнот

13,78

12,62

1,16

9,2

7

Доставка готівки (інкасація, супроводження)

0,08

0

0,08

 

8

Відкриття, ведення та перекази за документ-тарними акредитивами

 

 

 

 

9

Перекази

 

 

 

 

10

Продаж усіх видів чеків, видача готів­ки за ними, інкасо чеків із зарахуван­ням коштів

 

 

 

 

11

Продаж різної бланкової продукції

0,24

0,13

0,11

84,6

12

Приймання комунальних платежів

1,61

3,27

-1,66

-35,6

13

Розрахункове обслуговування на папе­рових носіях

4,80

4,66

0,14

3,0

14

Безготівкове зарахування заробітної плати на вкладні рахунки

 

 

 

 

15

Операції з розрахунковими чеками, ак­редитивами

 

 

 

 

16

Здійснення переказів та безготівкове списання коштів із вкладних рахунків

0,08

0,01

0,07

700,0

17

Від видачі готівкових коштів, зарахо­ваних на вкладний рахунок безготівко­вим способом

 

 

 

 

18

Інші доходи від здійснення вкладних операцій

0,08

0,18

-0,1

-55,5

19

Плата за обслуговування платіжних карток

 

 

 

 

293

Закінчення табл.. 9.10

 

20

Комісійні доходи від операцій з видачі готівки держателям платіжних карток

 

 

 

 

21

Комісійні доходи від розрахункового обслуговування торговельних підпри­ємств під час здійснення ними опера­цій за допомогою платіжних карток

 

 

 

 

22

Послуги голосового зв'язку

1,12

 

 

 

 

Усього

40,76

33,77

6,99

20,7

 

Як свідчать дані таблиці, відділення банку отримує комісійні доходи в основному через розрахункове обслуговування юридич­них осіб за допомогою системи «Клієнт-Банк» і видачі готівки; у банку відсутні операції в національній валюті з акредитивами, розрахунковими чеками, інкасації чеків, безготівкового зараху­вання заробітної плати на вкладні рахунки, операції з платіжними картками, емітованими для клієнтів. Отже, банк має розширюва­ти коло послуг для клієнтів.

Комісійні витрати на розрахунково-касове обслуговування обліковуються не за видами операцій, як доходи, а за їх при­значенням. Витрати банку складаються з витрат на: відкриття та закриття рахунків; ведення рахунків; міжбанківські пере­кази; видачу, зарахування, підкріплення готівки; транспорту­вання готівки; переоформлення юридичних справ: купівлю різної бланкової продукції, надання довідок; інші комісійні витрати.

Банки сплачують за розрахунково-касове обслуговування тільки банкам, і витрати обліковуються на одному балансо­вому рахунку. Аналіз за призначенням витрат здійснюється на підставі їх аналітичного обліку, а джерелом інформації є дані за аналітичними рахунками в оборотно-сальдовій відо­мості. Приклад аналізу витрат банку за призначенням наведе­но в табл. 9.11.

Таблиця 9.11

КОМІСІЙНІ ВИТРАТИ НА РОЗРАХУНКОВО-КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

Назва послуг

Витрати, тис. грн..

Зміни витрат порівняно з минулим роком

звітний місяць

відповідний місяць ми-нулого року

абсолютний приріст, тис. грн..

відносний приріст,

%

Видача, зарахування, під­кріплення готівки

1,6

0,0

-1,6

 

Транспортування готівки

4,9

1,9

-3,0

 

Усього

6,5

1,9

-4,6

 

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.