Быстрый переход к готовым работам
|
Аналіз нетрадиційних операцій з дистанційного обслуговування клієнтів
Сучасні системи
дистанційного обслуговування клієнтів дають змогу оперативно, за допомогою
використання традиційних засобів зв'язку одержувати необхідну для клієнта
інформацію і здійснювати ряд операції з банківськими інструментами прямо з
будинку або офісу (одержання довідки про курси валют, інформації про стан
рахунків клієнта, проведення платежів за рахунками клієнта, блокування
картрахунка). Особливо зручним для клієнта є використання під час роботи
традиційних засобів зв'язку — телефонів, мобільних телефонів або мережі
Інтернет, що не потребує наявності спеціально обладнаних інформаційних систем
і апаратно-програмних комплексів. Інтернет-банкінг —
системи управління рахунком через мережу Інтернет. Системи Інтернет-банкінгу
дають змогу: •
у будь-який час одержувати виписки з
інформацією про платежі, проведені за допомогою платіжних карт; •
одержувати оперативну інформацію про поточний
стан картрахунка; •
самостійно поставити карту в стоп-лист у
випадку її втрати/крадіжки; •
виконувати платежі з поточного рахунка; 328 •
виконувати платежі з картрахунка за
комунальні послуги і послуги зв'язку та ін. Використання
Інтернет-банкінгу є можливим за наявності доступу до персонального комп'ютера,
підключеного до мережі Інтернет, а також наявності в банку спеціальних систем,
що уможливлюють надання таких послуг. GSМ-банкінг (мобільний банкінг) — системи
обслуговування, що надають інформаційний сервіс за рахунком, відкритим у
банку. Системи мобільного банкінгу дають змогу: •
за запитом одержувати на мобільний телефон
інформацію про суму
грошових коштів, які доступні для використання в даний момент; • одержувати
повідомлення, що підтверджують проведення операцій за рахунком, у тому числі і за картрахунком.
Такі повідомлення формуються і відправляються на мобільний телефон клієнта
після проведення за рахунком платежу або операції зняття готівки; •
самостійно з мобільного телефона поставити
картку в стоп лист у випадку виявлення її зникнення; •
одержувати на мобільний телефон повідомлення
про надходження коштів на рахунку. Телефонний банкінг — системи управління рахунком по телефону з
тоновим набором. Системи телебанкінгу дають змогу: •
прослуховувати інформацію про курси основних
валют, про •
прослуховувати й одержувати на факс
оперативну інформацію про поточний стан рахунку карти; • одержати виписку за рахунком платіжної карти
на факс; •
самостійно поставити платіжну карту в
стоп-лист у разі її •
виконувати платежі з картрахунка за
комунальні послуги і На сьогодні наявність
у комерційних банків нетрадиційних систем дистанційного обслуговування клієнтів
є дуже важливим чинником, що впливає на рівень залучення й утримання клієнтів
для банку. Аналіз нетрадиційних
послуг дистанційного обслуговування клієнтів проводиться з погляду якості
надання послуг і залежить від можливостей одержання інформації про проведення
цих операцій. У табл. 9.33 наведено
дані для визначення ефективності надання послуг дистанційного обслуговування
клієнтів. 329 Таблиця 9.33 ЕФЕКТИВНІСТЬ
ПРОВЕДЕННЯ ОКРЕМИХ ПОСЛУГ З ДИСТАНЦІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ У ЗАГАЛЬНОМУ ЇХ ОБСЯЗІ
Аналіз даних таблиці
9.33 свідчить про найбільший попит на послугу дистанційного обслуговування
клієнтів — Інтернет-банкінг, за результатами надання якої отримано найбільший
прибуток серед інших послуг дистанційного обслуговування клієнтів — 42 %. |
|