У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Концептуальні основи логістичних стратегій

Логістика відноситься до наук управління, що динамічно розвиваються у США, Західній Європі і Японії. Предметом її вивчення є процеси ефективного управління потоками сировини, матеріалів для виробництва, готових виробів, а також пов'язаної з ними інформації. До основних сфер логістичного аналізу відносяться споживчий сервіс, транспорт, складування, підтримка запасів, реалізація замовлень, потік інформації, прогнозування попиту, процеси постачання, вибір місць розміщення виробничих підприємств і складів, упаковка, забезпечення запасними частинами, обслуговування повернень і утилізація відходів. Роль логістики посилюється в економіці транзитивного періоду, а менеджерів з логістики потребує ринок праці в країнах СНД [242, с.18]. Логістичний менеджмент характеризується фундаментальною дихотомією: з одного боку, для успішного управління логістичними завданнями підприємства мають приділяти увагу оперативним проблемам, транспорту, механізму контролю запасів або вибору джерел закупівлі, а з іншого – їх стратегічним аспектам [234, с.57]. Зважаючи на велику кількість проблем і вирішень у логістичному управлінні, логістичний менеджмент підприємства повинен враховувати загальні стратегічні аспекти логістичного управління. Розуміння логістичних проблем є завданням не тільки відділу логістики, але й інших функціональних рівнів підприємств, без яких неможливе їх оптимальне рішення. Успішне управління підприємством характеризують такі чинники, як цілісне бачення системи, координація дій підприємств, узгоджене управління і координація дій партнерів у стратегічних альянсах і власних працівників у каналах розподілу як дихотомія стратегічних та оперативно-тактичних логістичних цілей [234, с.59]. Для успіху на сучасному конкурентному ринку вирішальними чинниками є швидке транспортування сировини і матеріалів та своєчасна доставка кінцевих продуктів. Швидкість і якість виробництва та логістики грають основну роль в успіху для підприємств різних форм власності, ефективний логістичний менеджмент, як буде показано далі, впливає на економіку і вносить вагомий внесок до її розвитку. При цьому важливо розуміти роль логістики в ланцюжку додавання цінності, охарактеризувати логістичні системи з різних точок зору, виявити взаємозв'язок між логістикою і іншими важливими функціональними областями на підприємстві, включаючи виробництво, маркетинг і фінанси [256]. Необхідно обговорити значення управління діяльності у логістичній діяльності, виконати аналіз логістичних систем, що задовольняють різним цілям. Для ефективного логістичного менеджменту важливими завданнями є оптимізація загальних витрат і компроміси в логістичній системі підприємства у перспективі.

Слід відзначити взаємозв'язок логістики і комплексу маркетингу, при цьому логістичні дії впливають на всі чинники маркетингової програми підприємства, а саме чинник продукту, ціноутворення, просування та розповсюдження продукту. Щодо чинника продукту, логістичні чинники включають фізичні характеристики продукту, упаковку і диференціацію продукту. Фізичними характеристиками продукту, що впливають на операції пересування і складування, є співвідношення "вага/об'єм", "вага/вартість" і ризик, пов'язаний з покупкою продукту [320, с.158]. Наприклад, вугілля як продукт, має низьку вартість в порівнянні з його вагою, проте витрати на транспортування є високими, і можуть знизити будь-які прибутки від продажів. Щоб цього уникнути, можна найняти перевізника, який приймає на себе титул, але не фізичне володіння товаром, і зобов'язується доставити вугілля безпосередньо від шахти до споживача. Важливо, що логістичні дії часто обумовлені фізичними характеристиками продукту. Упакування знаходиться в тій області, де логістика взаємодіє з чинниками продукту і просування. Маркетинговий менеджер може розглядати упаковку лише як засіб продажу, але не враховувати її логістичні підтексти. Різні відділи усередині фірми повинні координувати свої зусилля, щоб гарантувати, що упаковка, бажана з погляду маркетингу, є прийнятною з погляду логістики. Важливо, що однорідний товар на ринку досконалої конкуренції можна зробити диференційованим на основі логістичного сервісу і доставки «точно-в-строк», особливо, якщо це природний продукт з великою кількістю конкурентів і низькою прихильністю покупців до бренду. Дослідженнями встановлено, що в маркетингових програмах виробничих фірм споживчий сервіс і доставка стоять після чинників продукту і ціноутворення, але перед чинниками персонального продажу і реклами [320, с.163].

Чинник ціноутворення взаємодіє з логістикою декількома способами, так умови переходу титулу на товар і відповідальності за перехід можуть визначатися при використанні географічної системи ціноутворення; деякі з цих методик ціноутворення включають транспортні витрати в ціну за продукт. Цінові знижки також можуть мати відношення до логістики: кількісна цінова знижка за купівлю великої кількості товару може заохочувати до крупних закупівель, і нею користуються, щоб компенсувати збільшені складські витрати. До цих знижок можуть приєднуватися знижки за транспортування великих об'ємів, що також приводить до економії для покупців. Чинник просування взаємодіє з логістикою у сфері реклами, просування продажів і персонального продажу. Кампанії з реклами і просування товарів необхідно планувати і узгоджувати з логістичною системою, щоб гарантувати наявність товару, синхронно з продажами для гарантії своєчасного і ефективного виконання замовлень. Щодо чинника місця, слід зауважити, що метою логістичної системи є мінімізація логістичних витрат при прийнятному рівні споживчого сервісу, що означає вибір такого сполучення рівня сервісу і логістичних витрат, що дозволяє одержати найбільший прибуток [320, с.167].

Логістичні витрати залежать від якості співпраці підприємства у каналі з постачальниками, експедиторами та клієнтами, що привело до появи стратегічних альянсів між виробниками, дистриб'юторами і експедиторами, де сполучною ланкою є система транспортування. Такі стратегічні альянси застосовують складні інформаційні системи обміну документацією за допомогою електронного обміну даних на основі об'єднання підприємств-партнерів в інформаційних системах Інтернет та Екстранет. Максимальний споживчий сервіс у логістиці припускає утримування великої кількості товарних запасів, дороге транспортування, багато складів, що збільшує логістичні витрати. Мінімальні витрати на розповсюдження означають дешеве транспортування, низький рівень запасів і невелике число складів [248, с.5]. Враховуючи важливість для підприємства чинника доданої вартості у сфері логістики, аспекти витрат і споживчого сервісу розглядатимуться нижче більш детально.

Концепція загальних логістичних витрат. Загальні логістичні витрати включають витрати на транспортування, на обробку матеріалів у процесі складування, підтримку і обслуговування запасів. Більш повний перелік рішень, пов'язаних з матеріальним потоком і складовими загальних логістичних витрат, включає такі операції, як пересування і транспортування, складування і зберігання запасів, упакування, обробка матеріалів у складах, управління запасами, обслуговування замовлень, надання певного рівня споживчого сервісу, розміщення підприємств і складів та обслуговування повернень, при цьому більшість витрат є взаємозалежними, часто в протилежному напрямі. Враховуючи, що дії по фізичному розповсюдженню вимагають істотних компромісів, необхідно ухвалювати рішення на основі всієї системи. Як показано на рис.3.8, разом із зростанням кількості складів збільшуються складські витрати і одночасно зменшуються транспортні витрати. Крива загальних витрат має мінімум не в точці мінімуму кожного з двох елементів, а в точці оптимуму всієї системи. Метою підприємства є пошук прийнятного рівня споживчого сервісу при одночасному контролі за логістичними витратами, при цьому споживчий сервіс розглядається як інструмент стратегії для збільшення задоволеності клієнта і прибутку. Логістична система підприємства дуже складна, і для її аналізу необхідно виділити основні складові елементи. До головних логістичних підсистем підприємства, за ознакою їх функціонального розділення, відносяться: логістика постачання, логістика виробництва і логістика дистрибуції. Особливий інтерес для підприємств, що беруть активну участь в ринкових процесах обміну на внутрішніх і міжнародних ринках представляє маркетингова логістика, що включає підсистеми логістики постачання і логістики дистрибуції.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.