У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Організаційні питання формування облікової політики ФПС

Процеси становлення та розвитку економіки, які відбуваються в Україні, невід’ємно пов’язані з посиленням глобалізації, створенням великих науково-промислових комплексів і об’єднанням виробництв різних сфер діяльності в транснаціональні фінансово-промислові системи. Світовий досвід показує, що саме таким об’єднанням належать технологічне лідерство. У зв’язку із значними фінансовими можливостями вони визначають напрями розвитку науково-технічного прогресу і впливають на структурні зрушення як у національній, так і світовій економіці.

Проте державним законодавством чітко не визначено методи ведення обліку в умовах посилення процесів глобалізації.

Згідно стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007-2015 роки [298], співробітництво України з міжнародними організаціями, фінансовими установами, діяльність на валютних фондових та інвестиційних ринках потребують відкритості та прозорості інформації з економічних питань, зокрема з питань бухгалтерського обліку, відповідності міжнародним стандартам.

Прогрес у цій сфері в Україні залежить від розв’язання великого комплексу завдань, одним із яких є організація обліку. Різні організаційні рівні виробничих систем (державний, міждержавний) значно ускладнюють обліково-аналітичні й контрольні функції управління виробничими системами, виникає проблема міжнародної уніфікації обліку і фінансової звітності. Остання повинна бути простою, прозорою і давати змогу передбачити доцільність наступних господарських подій.

Інший аспект облікових проблем пов’язаний із необхідністю постійної адаптації до змін зовнішнього конкурентного середовища, у якому здійснюється виробнича діяльність, що потребує відображення в обліку не тільки фактів, які відбулися, але й складання прогнозів подальших змін як у інвестиційній, інноваційній діяльності, так і у сфері виробництва високотехнологічної продукції та використанні виробничого потенціалу.

Вітчизняним законодавством, з регулювання діяльності підприємств різних організаційних форм закріплено права власної ініціативи суб’єктів господарювання щодо прийняття рішень стосовно напрямків діяльності, обліку наявності та використання усіх видів виробничих ресурсів. У цьому виникає необхідність подальшого упорядкування організації обліково-аналітичної роботи в сфері виробництва.

Аналіз останніх досліджень і публікацій дозволяє відстежити ідею, що започатковує розв’язання визначених проблем.

Багато фахівців-науковців і практиків пов’язують їх вирішення з обліковою політикою. В обліковій політиці повинні бути відображені усі принципові питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві. Від облікових оцінок, обраних підприємством, залежить об’єктивність і точність розкриття інформації у фінансовій звітності. Проте облікова політика має відношення не стільки до фінансової звітності, скільки до процесу ведення та організації бухгалтерського обліку, кінцевим продуктом якого є звітність [234, с. 300].

Мета дослідження цього розділу полягає у розробці самостійного напряму розвитку облікової політики в організаційному і методологічному аспектах, здатного забезпечити виробничу систему необхідною управлінською інформацією.

В Україні досить багато наукових розробок вітчизняних учених щодо облікової політики [29; 8; 138; 141; 234, 260 та ін.]. У них викладено історичні аспекти та загальнотеоретичні положення облікової політики. Формування основних методологічних положень облікової політики в нашій країні фактично завершилося 2000 р., оскільки на той час більшість національних стандартів з обліку вже було затверджено. Тому перший наказ, який має підписати керівник підприємства на новий звітний рік, - це наказ про облікову політику.

Водночас досвід показує, що багато підприємств не поспішають складати такий документ. Так, наявність наказу про облікову політику на підприємствах Житомирської та Київської областей у 2004 р. становила 89,02% [8, с. 8]. Крім того, окремі підприємства складають його формально, елементи наказу про облікову політику не обґрунтовані й дублюють окремі пункти нормативних документів.

Вивчення стану організації та впливу облікової політики на процеси господарювання, результати якого наведено у попередніх розділах, показало, що значна кількість обстежених підприємств ще не визначили місце облікової політики у сукупному управлінському процесі.

Незважаючи на значні науково-практичні напрацювання, доводиться констатувати, що існує певна кількість невирішених питань, які стосуються процедур - системи організаційних і методичних дій, що здійснюються суб’єктом (суб’єктами) господарювання під час формування облікової політики підприємств, корпорацій, банків, фінансово-промислових об’єднань.

Проблема пов’язана з тим, що практика формування облікової політики зводиться лише до видання наказу про облікову політику, що не відповідає вимогам МСФЗ і МСБО. Однак слід зауважити, що «наказ» – це остання подія у формуванні облікової політики. Для її досягнення необхідно провести кропітку роботу з визначення процедур організації та ведення господарського обліку, який має відповідати особливостям діяльності виробничої системи та інтересам її власників. Це, в свою чергу, потребує вирішення значної кількості як організаційних, так і обліково-аналітичних завдань. Залишаються не вирішеними питання, пов’язані з визначенням посадових осіб і фахівців, відповідальних за всі етапи формування, оцінки і контролю виконання облікової політики, встановленням технологічної послідовності розробки базисного розпорядчого документа про облікову політику, порядку взаємодії між службами, рівнями управління і обліку.

Ускладнення організаційної структури підприємств (об’єднання їх в асоціації, холдингові компанії, фінансово-промислові системи, поява материнських та дочірніх компаній); різноманітність видів діяльності й можливість кооперування, віддаленість підрозділів від головного підприємства; необхідність постійного відстеження змін у зовнішньому середовищі, потреба керівництва в отриманні об’єктивної й незалежної оцінки щодо дій менеджерів усіх рівнів управління; прагнення підвищити ступінь довіри до підприємства з боку держави й усіх ділових партнерів, підвищення ефективності та дієвості всієї облікової системи – це основні мотиви, що підтверджують необхідність створення в умовах великих виробничих систем виконавчого органу - спеціалізованого підрозділу з формування облікової політики. Як показали результати проведеного обстеження, більшість підприємств вважають, що роботу з формування облікової політики потрібно здійснювати постійно, в процесі функціонування виробничої системи, а не тільки в період підготовки наказу про облікову політику на звітний рік. Це також підтверджує потребу у створенні, насамперед в умовах ФПС, постійно діючої структури з формування облікової політики.

Науковий підхід до вирішення організаційних питань доцільності такої пропозиції реалізується перш за все через усвідомлення та визначення місця і ролі облікової політики у загальній системі управління підприємством.

Узагальнення підходів науковців щодо визначення ролі облікової політики у господарській практиці дає змогу уточнити, що саме облікова політика спрямована на вирішення широкого кола обліково-аналітичних завдань різних сфер фінансово-економічної діяльності виробничих систем.

Виходячи з цього слід вважати, що її місце і роль у загальному управлінському процесі – це організаційна функція, яка інтегрує систему обліку з іншими складовими системи управління – плануванням, бюджетуванням, прогнозуванням, аналізом, контролем і генерує обліково-економічну інформацію для різних цілей (суб’єктам господарювання, партнерам з бізнесу, інвесторам, менеджерам, економістам для складання звітності).

Відомо, що основною метою суб’єктів господарювання є досягнення як поточних, так і в перспективі високих фінансово-економічних результатів господарської діяльності, а облікова політика сприяє досягненню саме цієї мети. Оскільки власник є зацікавленим суб’єктом, то саме він і має бути головним ініціатором формування облікової політики підприємства. Як підкреслюється у наукових дослідженнях, активна участь власника в розробці облікової політики підприємства упереджує номінальний характер його ролі в процесі організації бухгалтерського обліку, що, в свою чергу, забезпечить захист інтересів та збереження майна власника [8, с. 15]. У цьому зв’язку не викликає сумніву позиція Мінфіну відносно того, що питання встановлення облікової політики належать до компетенції власника (власників) підприємства, органу, уповноваженого управляти державним майном чи корпоративними правами держави.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.