У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Теоретичні основи страхових послуг у міжнародній економічній практиці

Теоретичні основи страхових послуг у міжнародній економічній практиці Пожвавлення у всіх сферах економіки України вплинуло на кількісне та якісне зростання вітчизняного страхового ринку. Це є слідством змін законодавчої бази, а також укрупнення та зростаючої капіталізації прямих страховиків і фінансово-промислових груп, членами яких вони є. На цьому етапі відбувається поступове та безперервне зростання кількості і вартості об’єктів міжнародного бізнесу, що застраховані. Збільшення капіталізації страхових організацій не встигає за цим процесом, тому проблеми страхування виходять на важливіші позиції. Усвідомлення важливості торгівлі послугами, підвищення їх ролі в національному виробництві, збільшення зайнятості в міжнародній торгівлі стимулюють інтерес до цієї сфери в цілому й до сфери страхування окремо. Страхування стає одним з важливіших інструментів, що забезпечує загальну економічну безпеку і стабільність, розвиток підприємництва, ефективний захист від багаточисельних природних, техногенних та інших ризиків. Необхідність страхового захисту має декілька аспектів. Клапків М.С. відмічає, що економічна обумовленість страхового захисту пояснюється необхідністю створення такого виду діяльності, що базується на акумуляції фінансових ресурсів з метою відшкодування збитків, які були спричинені настанням шкідливих для здоров’я або матеріального благополуччя випадків, як фізичним, так і юридичним особам, що створює сприятливі умови для безперебійного процесу суспільного відтворення [41, с.250]. Міжнародний аспект страхового захисту направлений на усунення національних відмінностей у законодавствах країн та уніфікації засобів захисту інтересів господарюючих суб’єктів, з одного боку, та розробку таких юридичних норм, що забезпечують страховикам наявність достатніх фінансових гарантій, з іншого боку [41, с.313]. Страхування компенсує збитки в грошовій формі, але не повертає товарно-матеріальні цінності й, таким чином, не може повністю усунути порушений хід процесу відтворення. Однак воно послаблює залежність суспільного відтворення та окремого підприємця від непередбачених небажаних випадків та представляє собою створений суспільством механізм боротьби з порушенням економічної рівноваги. Відомо, що порушення пропорцій у фінансовій сфері згубно впливає на стан економіки, тому будь-яка зміна характеристик страхової послуги впливає на весь фінансовий ринок. Формування страхової послуги в міжнародній сфері повинно проводитися на основі пізнання зовнішньоекономічних процесів, на які вона може вплинути. Ю.В. Макогон підкреслює, що у сучасному розумінні міжнародною економічною діяльністю є процес реалізації зовнішньоекономічних зв’язків, що включають торгівлю, спільне підприємництво, надання послуг, співробітництво [53, с.15]. Перелічені види діяльності відбиваються на міжнародному бізнесі, їх метою є отримання прибутку. Тому страхову послугу в міжнародному бізнесі слід розуміти як результат страхової діяльності на зовнішньому ринку, оскільки міжнародна співпраця в галузі страхування має багатоцільове інституційне та функціональне призначення. У Генеральній угоді про торгівлю послугами (ГАТС) 1994 р. визначення поняття послуги не міститься, але для цілей Угоди використовується спеціальний класифікатор, що містить перелік 160 видів послуг, згрупованих по наступних 12 розділах: ділові послуги (46 видів); послуги зв’язку (25); будівництво та інжиніринг (5); дистриб’юторські послуги (5); загальноосвітні послуги (5); послуги з охорони навколишнього середовища (4); фінансові послуги, включаючи страхування (17); послуги з охорони здоров’я й соціальні (4); організація дозвілля, культури та спорту (5); транспорт (33); інші послуги [117]. З ГАТС витікає, що послуга являє собою не річ, не матеріальний предмет, але якусь, досить різноманітну за характером діяльність, роботу. Дати точне визначення поняття послуги не просто. Послугу визначають іноді як різновид товару, для якого момент виробництва і момент споживання збігаються у часі у якості роботи, зробленої для інших, результатом якої не є відчутні речі, товари. З цієї причини послуги називають іноді «невидимими статтями торгівлі» [117]. Говорушко Т.А. відзначає страхову послугу як продукт цілеспрямованої діяльності страхової компанії, що пропонується на страховому ринку на умовах еквівалентного обміну з метою отримання прибутку [15, с. 27]. У відповідності до діючого законодавства України, а саме Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг» № 2664 – ІІІ від 12.07.2001 р. страхові послуги входять до категорії фінансових послуг, які надають інші, крім банків, фінансові установи [33]. Отже, страхову послугу в міжнародній сфері теж треба відносити до цієї категорії. Сучасна трактовка сутності категорії «послуга» наведена в бізнес-словнику: «Послуги – це види діяльності, робіт, у процесі виконання яких не створюється новий матеріально-речовий продукт, що раніше не існував, а змінюється якість продукту, який вже є створеним» [9]. Треба підкреслити, що страхові послуги в міжнародному бізнесі відносяться до фінансових, їх виконують страхові компанії з метою отримання прибутку. Існує думка, що, як і більшість звичайних послуг, страхові послуги можуть бути тільки нематеріальними [101, с.14; 17, с.18]. Разом з тим, такими, що не мають матеріальної форми, є лише послуги страхування кредитів, а також страхування інших фінансових ризиків. Однак, у більшості видів страхових послуг матеріальна форма з’являється з настанням страхового випадку, тобто більшість видів страхових послуг слід вважати такими, що мають слабку матеріально-речову форму. Наприклад, у страхуванні вантажів, якщо відбулося пошкодження морського судна, тобто настав страховий випадок, страхова послуга матеріалізується в його змінній якості. Така ж сама форма властива страховим послугам, що пов’язані з товаром, наприклад, транспортування вантажу. Під час страхування туристів захворювання вважається страховим випадком. У цьому випадку змінюється стан туриста, а страхова послуга теж приймає матеріалізовану форму. Крім того, у визначенні страхової послуги слід підкреслити її корисність. Таким чином, узагальнення сутності страхової послуги у міжнародній практиці дозволяє нам визначити її як результат страхової діяльності в міжнародній сфері, що базується на взаємодії учасників міжнародного ринку, є нематеріальною або має слабку матеріально-речову форму чи матеріалізується в зміні стану об’єкту та задовольняє потреби юридичних, фізичних осіб (страхувальників) і суспільства в цілому.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.