У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Концептуально-теоретичні засади розвитку зовнішньоекономічної діяльності прикордонного регіон

Концептуально-теоретичні засади розвитку зовнішньоекономічної діяльності прикордонного регіон Дослідження прикордонного регіону в системі зовнішньоекономічних відносин в умовах європейських інтеграційних процесів (на прикладі Закарпатської області) здійснено з точки зору формування нової системи транскордонних стосунків із регіонами країн Карпатського євро регіону - межуючими країнами-членами ЄС. Зовнішньоекономічна діяльність, міжнародні контакти на різних рівнях і в різних проявах забезпечують позитивні зрушення в економіці і в гуманітарній сфері прикордонного регіону. Пріоритетними напрямами зовнішньоекономічної діяльності Закарпатської області є наступні: - зменшення витрат в пріоритетних галузях, які мають експортну значимість; - розширення географії взаємовигідних зв’язків з країнами світу; - створення позитивного історико-культурного, економічного, рекреаційно-туристичного іміджу регіону за межами області та держави; - використання можливостей діючих субрегіональних об’єднань (Карпатський єврорегіон) та участь у створенні та діяльності нових міжнародних структур, а також спеціальної економічної зони Закарпаття та територій пріоритетного розвитку; - побудова системи функціонування міжнародних контактів на міжрегіональному та міждержавному рівнях; - здійснення наукових досліджень та підготовка кваліфікованих кадрів для сфери економічної діяльності; - забезпечення у сфері зовнішньоекономічної діяльності конкурентного середовища, гласності, стабільності і передбачуваності; - розвиток прикордонної інфраструктури, адаптованої до західноєвропейської; - ефективне використання існуючих транспортних коридорів у розвитку зовнішньоекономічних зв’язків та вирішенні соціально-економічних проблем регіону [80]. Формування принципово нової системи транскордонної кооперації регіону (прикордонного регіону) в системі транскордонного (в форматі безпосередньо межуючи регіонів, які мають спільний кордон), міжрегіонального співробітництва (в форматі співпраці регіонів, які не мають спільного кордону) на сьогодні визначається наступними обставинами і чинниками. По-перше, відзначимо, що транскордонне, міжрегіональне співробітництво регіонів розглядається нами як один з найважливіших факторів активізації, розвитку економіки регіону в цілому. По-друге, на сьогодні з політико-правової точки зору в Україні створена міцна юридична база для всебічного розвитку транскордонної кооперації - в Україні ратифіковано міжнародні угоди, конвенції (в 1993 р. Україна парафувала і ратифікувала Європейську Рамкову Конвенцію про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями, підписану країнами-членами Ради Європи в м. Мадрид 21 травня 1980 р. (т.зв. Мадридська конвенція) щодо транскордонного співробітництва в Європі, а також в Україні прийнято Закон про транскордонне співробітництво [60]. По-третє, системний аналіз прикордонного регіону є необхідним з точки зору відповідності базовим критеріям, принципам адаптованим регіональною політикою Європейського Союзу. Виходячи з основоположних загальноєвропейських документів, проблематику місця і ролі регіону в транскордонному співробітництві найбільш раціонально досліджувати системно і комплексно - у взаємозв’язку еволюції сучасних міжнародних відносин і транскордонних, міжрегіональних стосунків адміністративно-територіальних одиниць, насамперед прикордонних, європейських держав, в контексті єдиного розвитку міждержавного і міжрегіонального рівнів міжнародних відносин [5]. По суті, мета транскордонного співробітництва полягає в комплексному розвитку регіонів та поглибленні їх участі в міжнародних інтеграційних процесах. В даному дослідженні регіон досліджуємо в межах території області, точніше Закарпатської області (згідно чинного законодавства України – Конституції України, яка є гарантом його повноважень та організаційної структури). Відповідно прикордонний регіон – це адміністративно-територіальна одиниця, що знаходиться на наступному після державного рівні та розташована безпосередньо вздовж державного кордону. Прикордонний регіон – це адміністративно-територіальна одиниця, що знаходиться на наступному після державного рівні та розташована безпосередньо вздовж державного кордону: “прикордонний регіон – це потенційний регіон із притаманною йому географією, екологією, етнічними групами, економічними можливостями тощо, але поділений суверенітетом урядів, що правлять по обидві сторони кордону” [94,с.8]. Ключовими поняттями дисертаційного дослідження, а також практики і теорії європейського міжрегіонального, транскордонного співробітництва є поняття регіон та відповідно транскордонне/міжрегіональне співробітництво. Дискусії щодо тлумачення категорії регіон є відмінними, позаяк це поняття міждисциплінарного, комплексного характеру і його пояснення визначають право, географія, економіка, історія, політологія, культура, міжнародні відносини тощо [7]. В даному випадку, методологічно, визначаючи базовими загальноприйняті європейські норми та критерії транскордонного/міжрегіонального співробітництва, а також у відповідності до національних законодавств досліджуваних прикордонних регіонів, визначимо регіон як територіальне утворення, сформоване у законодавчому порядку на рівні, що є безпосередньо нижчим після загальнодержавного і наділене правом політичного самоврядування. З точки зору методології дослідження, важливим є концептуальне узагальнення д.е.н. Балян А.В. регіону, яка визначає його перш за все як систему просторової територіальної реальності/інституту у складній взаємодії внутрішніх однорідних, але не уніфікованих фізико-географічних, економічних, етнокультурних складових та зовнішніх факторів суміжних територій, просторів [5,с.58]. Згідно оцінки провідних вітчизняних вчених, майбутні геоекономічні трансформації в східноєвропейському регіоні потребують тісніших взаємозв’язків України та держав Центральної Європи, спрямованих на якісно вдосконалення системи транскордонного співробітництва в умовах розширення ЄС [59]. Важливо підкреслити, що одним з важливих напрямів міжнародної інтеграції є транскордонне співробітництво, яке має різні форми реалізації та продовжує розвиватись. Щодо поняття “транскордонне співробітництво” є багато трактувань. Під прикордонним або транскордонним співробітництвом розуміють специфічну сферу зовнішньоекономічної, політичної, екологічної, культурно-освітньої, та інших видів діяльності, що здійснюються на регіональному рівні сусідніх держав і відрізняються рядом особливостей, таких як наявність кордону і необхідність його облаштування; значно вищим навантаженням на інфраструктуру, особливого транспорту; спільне використання природних ресурсів; більш широке взаємне спілкування населення сусідніх держав; потрібна у спільному вирішенні проблем екологічної безпеки, ліквідації надзвичайних ситуацій і катастроф [115]. Наступна дефініція - транскордонне співробітництво як сусіднє співробітництво між національними кордонами через сумісні прикордонні регіони, заохочуючи регіональні та місцеві представництва та інші організації у прикордонних регіонах [198].

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.