У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Економічна сутність аграрного ринку, передумови його створення і ефективного функціонування

Економічна сутність аграрного ринку, передумови його створення і ефективного функціонування Розвиток товарного виробництва в сільському господарстві обумовив об’єктивну необхідність становлення ринку з відповідними економічними категоріями і методами його регулювання. Ринок існує вже багато тисячоліть і є невід’ємною складовою економічної системи будь-якої держави. Спочатку ринок розглядався як «конкретне місце в просторі для реалізації торговельних відносин» [1, 2], як сукупність економічних відносин з приводу купівлі та продажу товарів [3, 4, 5 ], як сукупність наявних і потенційних покупців товару [6]. Однак, у зв’язку із поглибленням поділу праці та стрімким розвитком товарного виробництва виникла необхідність перегляду “елементарного” трактування. Становлять інтерес визначення американських економістів Р. Піндайка та Д. Рубінфельда, які стверджують, що ринок – це сукупність покупців і продавців, взаємодія яких забезпечує можливість обміну [8]. У визначеннях таких економістів як А. Чухно, В. Добринін, О. Булатов спільним є те, що вони розглядають ринок як сферу обміну [9, 10 ]. Зокрема, О. Булатов вважає, що ринок – це обмін, організований за законами товарного виробництва і обігу, сукупність відносин товарного обміну. Слід зазначити, що жодне з цих визначень не розкриває цілком сутності ринку, тому що він вже давно вийшов за межі лише сфери виробництва чи обміну. Крім того, ринок набув двобічного змісту: як об’єкт та інструмент регулювання економіки. Цю позицію обґрунтовує П. Самуельсон, стверджуючи, що ринок – це механізм, через який покупці і продавці взаємодіють [11]; К. Р. Макконнел, С. Л. Брю, трактуючи ринок як механізм або спосіб пристосування, що забезпечує контакт між покупцями або пред’явниками попиту, і продавцями або постачальниками товару і послуг [12]. Аналізуючи розмаїття дефініцій категорії «ринок», слід зосередити увагу на кількох важливих його характеристиках. По-перше, ринок – це широке, загальноекономічне явище, по-друге, найбільш досконала форма господарювання, що поєднує всі форми й організації співробітництва з метою забезпечення ефективного функціонування економіки на основі заінтересованості товаровиробників, підприємців у кінцевих результатах діяльності, яка спрямована на задоволення потреб споживачів. Таким чином, ринок пов’язує виробництво й розподіл – з одного боку і виробництво й споживання – з іншого. Основними ознаками вільного ринку є доступність для будь-якого споживача всіх товарів, що пропонуються на ринку, необмежена кількість конкурентів, інформованість усіх учасників ринку, свобода реалізації й вибору товарів продавцями та покупцями.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.