Быстрый переход к готовым работам
|
Теоретичні аспекти формування собівартості продукції підприємств хлібопекарської промисловостіТеоретичні аспекти формування собівартості продукції підприємств хлібопекарської промисловості Собівартість продукції це об’єктивна економічна категорія. Її існування зумовлене, насамперед, тим, що кожне підприємство повинно в рамках собівартості замістити витрачені ним ресурси, щоб безперервно продовжувати виробництво. Економічне значення собівартості полягає і в тому, що вона показує величину витрат підприємства на виробництво продукції. У собівартості продукції знаходять відображення усі сторони роботи підприємства: рівень організації виробничого процесу, його технічна оснащеність, ступінь та ефективність використання необоротних та оборотних активів, продуктивність праці, рівень організації матеріально-технічного постачання. Собівартість як показник використовується для оцінки рівня господарювання, контролю, управління, економічної ефективності. Витрати, які включаються до собівартості продукції, визначаються національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та галузевими Методичними рекомендаціями з питань панування, обліку і калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) [3, 4]. Поняття собівартості, методи її обчислення мають велике значення як на сучасному етапі, так і в історичному аспекті кожної розвинутої країни. Якщо розглянути період виникнення “буму” теорій собівартості та витрат, то можна зробити висновок, що він співпадає з початком промислового розвитку. Цьому питанню приділялась значна увага як сучасних вчених, так і науковців минулого. Розвиток промисловості в Германії видвинув в ряд першочергових задач обрахування собівартості готової продукції. Над цим питанням працював вчений Альберт Кальмес. “Вся суть бухгалтерії зводиться до нарахування собівартості, – писав Кальмес, – складає одну з характерних рис промислового рахівництва” [148, с. 102]. Він сформулював не тільки теорію калькуляції але й теорію промислового обліку. Калькуляція застосовується з метою зменшення собівартості, встановлення цін продажу та оцінки виробів в поточному обліку. |
|