У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Наукові підходи до визначення конкурентоспроможності підприємств та виробленої продукції

Наукові підходи до визначення конкурентоспроможності підприємств та виробленої продукції У процесі конкурентної боротьби учасники переслідують цілі максимізації прибутку за рахунок завоювання лояльності споживачів. Однак способи й шляхи досягнення цієї загальної мети різні. Тому в конкурентній боротьбі перемагає той, хто раніше від інших домігся певних конкурентних переваг і захопив стійкий сегмент ринку. Але завоювання переваг — це тільки початок, наба¬гато складніше втриматися на ринку, зберігаючи і розвиваючи свої по¬зиції. Проблемам конкуренції присвячена велика кількість наукових публікацій як вітчизняних [136, 141], так і закордонних науковців [19, 139, 182, 102, 189, 181, 106, 3, 194]. Причому практично кожна з них містить ті або інші визначення. Таке розмаїття наукових робіт відображає об’єктивну складність наукового дослідження. Для розуміння сутності конкуренції наведемо та проаналізуємо її виз¬начення, сформульовані певними авторами. А.М.Азриліян дає наступне тлумачення поняття конкуренція: „Конкуренція – змагання між товаровиробниками за більш вигідні сфери вкладення капіталу, ринки збуту, сировинні бази. Конкуренція є дієвим механізмом стихійного регулювання пропорцій суспільного виробництва” [19, с.375]. Б.А. Райзберг цей термін визначає так: „Конкуренція – боротьба між виробниками (продавцями) товарів, а загалом – між будь-якими економічними ринковими суб’єктами; боротьба за ринку збуту товарів з метою отримання більш високих доходів, прибутку, інших переваг. Конкуренція є цивілізованою, легалізова-ною формою боротьби за існування і одним із найбільш дієвих механізмів відбору і регулювання у ринковій економіці” [139, с. 162]. Закон України „Про обмеження монополізму та недопущення недобросо-вісної конкуренції” так визначає конкуренцію: „Конкуренція – змагальність підприємців, коли їх самостійні дії обмежують можливості кожного з них впливати на загальні умови реалізації товарів на ринку і стимулюють виробництво тих товарів, які потребує споживач” [136]. “Конкуренція є прагнення якнайкраще задовольнити кри¬терії доступу до рідких благ”, — вважає сучасний американсь¬кий економіст П. Хайне [182]. К. Р. Макконелл і С. Л. Брю вважають, що конкуренція - це наявність на ринку великої кількості незалежних покупців і продавців, можливість для покупців і продавців вільно вихо¬дити на ринок і залишати його [102]. Й. Шумпетер визначав конкуренцію як суперництво ста¬рого з новим, з інноваціями [189]. Нобелівський лауреат з економіки 1974 p., австрійський учений Фредріх А. фон Хайек відзначає, що конкуренція - процес, за допомогою якого люди одержують і передають знання [181]. На його думку, на ринку тільки завдяки конкуренції приховане стає явним.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.