У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Концепція ланцюга вартості та формування цінності відносин між підприємствами у його межах

Концепція ланцюга вартості та формування цінності відносин між підприємствами у його межах Категорія «вартість» та поняття «цінність» і «корисність» є ключовими у термінологічному апараті сучасної науки, не тільки економічної. Як у сфері аксіології, так і в економічній науці поняття «цінність» та «корисність», а також категорія «вартість», трактуються по-різному, що пояснюється існуванням різних підходів, теорій та вчень, які на них ґрунтуються, а також проблемами, що виникають внаслідок перекладу цих термінів з іноземних мов. Аксіологія – наука про цінності, які представлені системою значень, принципів, норм, канонів, ідеалів, які регулюють взаємодію у певних сферах і формують компонент відносин у структурі особистості [61]. Розмаїтість підходів до вивчення аксіосфери породжує велику кількість критеріїв для класифікації і систематизації цінностей. Існують різні точки зору щодо їх природи та розуміння. Зокрема, цінність розглядається як [168]: предмет, що має певну корисність і здатний задовольнити ту чи іншу потребу людини; як ідеал, до якого прагне людина; як норма, якої необхідно дотримуватись; як значущість чого-небудь для особистості або соціальної групи. Оскільки основні концепції, які стосуються дослідження цінності відносин між підприємствами, походять з англомовних джерел, у літературі зустрічаємо відмінності у перекладі термінів. Зокрема часто тотожним є використання термінів «ланцюг вартості», «ланцюг цінності», «система вартості», «система цінності», які деколи ототожнюються із ланцюгом чи системою корисності. Враховуючи відсутність чи недостатність пояснень з приводу причин використання саме такої термінології, виникає необхідність внесення чіткості у дане питання. Основними причинами різноманітності термінів, які стосуються формування відносин між підприємствами зокрема у площині цінності цих відносин, є: - походження термінів є переважно іноземним, особливо терміни з англійської мови характеризуються багатозначністю. Англо-український словник [3, с. 622] подає декілька визначень терміну «value», серед яких зустрічаємо і «вартість» і «цінність». Тому у різній економічній літературі знаходимо переклади англійського терміну щонайменше у двох варіантах. Причому у деяких роботах термін «value» використовується відразу в обох варіантах перекладу; - основна сфера зацікавлення науковця, який використовує терміни: у публікаціях з логістики переважно вживаються терміни ланцюг поставок, ланцюг трансформації, пропозиції, логістичний ланцюг тощо; маркетологи оперують термінами ланцюг цінності, ланцюг формування вартості, ланцюг корисностей, системи маркетингу, вертикально інтегровані канали тощо; економісти ширшого профілю та деякі соціологи вживають терміни організації з розмитими межами, мережеві чи сітьові організації тощо. Втім сутність багатьох термінів є ідентичною; - відносно широкий спектр значень термінів «вартість», «цінність» і «корисність», які використовується не лише у економічні науці, але й інших науках – зокрема, соціології, філософії, психології тощо; - традиції використання певної термінології, які склались у межах держави, галузі знань.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.