Быстрый переход к готовым работам
|
Визначення ролі трудового потенціалу закладів вищої освіти в забезпеченні економічного розвитку країниВизначення ролі трудового потенціалу закладів вищої освіти в забезпеченні економічного розвитку країни З переходом економіки до ринку всі суб'єкти господарської діяльності змушені функціонувати за принципово нових умов. Нові зобов'язання і можливості дозволили далеко не всім підприємствам і організаціям успішно пристосуватися до нових економічних умов. Але стверджувати, що становлення і формування розвиненої ринкової економіки торкнулося лише галузей матеріального виробництва, є принципово невірним. Бюджетна сфера є невід'ємною ланкою економічної системи країни, а це означає, що ринкові процеси прямо впливають на стан всіх її складових, включаючи і систему вищої освіти. Особливість освітньої галузі полягає у тому, що основною метою роботи ВНЗ є підготовка інтелектуальних кваліфікованих трудових ресурсів, а отримання доходів від позабюджетних операцій і формування прибутку виступає допоміжною функцією, що дозволяє ВНЗ у ринкових умовах забезпечити нормальне здійснення своїх першочергових завдань. Наприкінці ХХ століття у системах вищої освіти багатьох країн виявилися нові тенденції: падіння частки державного бюджетного фінансування: державні інвестиції у освіту хоч і залишаються пріоритетом соціальної політики, проте частка вкладень у вищу освіту в загальному об'ємі інвестицій скоротилася; збільшення вимог до якості освіти і якості викладання, що проявилося у зміні процесу формування і структури викладацького складу, нормативів навчальних навантажень і планів; невідповідність галузі вищої освіти вимогам суспільства, яке стає все більш вимогливим і багатогранним впровадження новітніх технологій у всі сфери вищої освіти тощо [59, с.30]. Освіта є сферою, де відбувається формування та розвиток трудового потенціалу. Вона є фундаментом людського розвитку і розглядається на сучасному етапі як одна з головних цінностей, без яких неможливий розвиток суспільства. Важлива роль, з точки зору формування та розвитку трудового потенціалу окремої людини та суспільства, належить дошкільній, середній, позашкільній, професійно-технічній, вищій та післядипломній освіті. |
|