Быстрый переход к готовым работам
|
Розробка інструменту визначення ефективності функціонування сервісних підрозділів ГЗКРозробка інструменту визначення ефективності функціонування сервісних підрозділів ГЗК В останні роки використання традиційних фінансових показни¬ків (система бу-хгалтерського обліку та фінансової звітності) для прий¬няття управлінських рішень зазнає суворої критики [57] через суттєву різницю між ринковою і балансовою вар-тістю підприємства. Так, на початок 1978 р. балансова вартість складала 95% ринко-вої, а на почат¬ку 1998 р. лише 28% [58]. Збільшення "розриву" пояснюється підви-щенням ролі нематеріальних активів, таких як інтелектуальний капі¬тал, репутація, незавершені науково-дослідні розробки і т.д. Неприс¬тосованість стандартів обліку щодо вирішення проблеми відобра¬ження нематеріальних активів у балансі – одна з головних причин за¬стосування сучасного управлінського інструментарію об'єктивної та всебічної оцінки ефективності функціонування сис¬теми. Додаткова причина використання вищезгаданого інструмента¬рію – неспромо-жність таких заходів як зниження витрат, підвищення використання активів та вдос-коналювання логістики забезпечити конкурентоспроможність підприємства. Один з ефективних методів набуття конкурентних переваг – довгостроковий розвиток на засадах стратегічного управління. Стратегія – це заз¬далегідь розроблена скоордино-вана програма дій, спрямованих на до¬сягнення цілей (зростання сукупної вартості бізнесу, його прибутко¬вості тощо). Відомо, що розробка стратегії – прерогатива вищого керівниц¬тва, проте її фо-рмулювання не гарантує успіху. У більшості випадків проблеми виникають унаслідок неефективної реалізації стра¬тегії, якою займаються менеджери середньої та низової ланок. За да¬ними компанії "Balanced Scorecard Collaborative" тільки 5% співробіт¬ників розуміє стратегію свого підприємства; 25% менеджерів одержують винагороду в залежності від її реалізації; 86% керівників витрачають менш години на місяць, щоб обговорити стратегію; 60% організацій не зв'язують бюджет із стратегією [59]. Таким чином, для підвищення ефективності реалізації стратегії, а також з метою скорочення "роз¬риву" між ринковою та балансовою вартістю підприємства, доречно і доцільно скористатися такими основними інструментами стратегіч¬ного управління (ІСУ) як система збалансованих показників, піраміда ефективності, вимі¬рювання ефективності та продуктивності, теорія "зацікавлена особа ", панель управління. Зазначені ІСУ відрізняються переліком використовуваних показників, їх групуванням і подальшим структу¬руванням. |
|