Структура корпоративної культури та її роль у розвитку соціально-трудових відносин
Корпоративна культура — елемент складної системи управлінських, соціально-психологічних, соціокультурних, техніко-економічних та інших факторів. Корпоративну культуру можна структуризувати і представити як систему елементів.
В ході дисертаційного дослідження ми прийшли до висновку, що корпоративна культура може бути представлена як багаторівнева структура з вертикальними і горизонтальними, прямими і зворотними взаємозв’язками її елементів.
У процесі взаємодії в культурному середовищі підприємства відбувається постійний зв’язок між різними рівнями корпоративної культури. Вони доповнюють та впливають один на одного, створюючи своєрідну модель корпоративної культури, яка притаманна певній організаційній структурі.
Структурні рівні корпоративної культури цілісно пов’язані між собою, тому що вони характеризують також прояв корпоративної культури на різних стадіях її розвитку (див.рис.1.1.).
Отже, доти, доки принципи корпоративної культури не стануть своїми для кожного співробітника, не можна чекати від нього необхідних дій без застосування жорсткого апарату примусу.
Можна вважати, що основний вплив – це вплив кожного елемента верхнього рівня на кожен елемент нижнього рівня. Однак існує і зворотний вплив. Наприклад, національна система високих духовних, гуманістичних ідеалів або ринкових цінностей суттєво впливає на формування більш відповідних цінностей співробітників, характеристики корпоративного духу, спрямованість всієї корпоративної культури організації. Водночас зростання корпоративної культури підприємств та організації безумовно підвищує загальну культуру всього суспільства.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ