Види підприємницької діяльності у сфері електронної торгівлі
Експерти Міністерства України по зв'язку і інформації вважають, грунтуючись на досвіді інших більш просунутих держав, що розвиток електронної комерції в Україні стане економічно доцільним, коли буде подоланий 15-процентний бар'єр "входження" населення в Мережу, тобто коли до Інтернет буде підключений більше 15 відсотків населення (тобто більше 7 млн. чоловік). Саме після подолання пятнадцатіпроцентного бар'єру в США і ряду європейських держав почалося вибухоподібне зростання числа користувачів Мережі, було встановлено початок активному використовуванню Інтернет в секторі В2С, тобто для організації продажів рядовому споживачу. Спрацював так званий ефект факсу, описаний кілька років тому оглядачем журналу Wired Кевіном Келлі [25].
Келлі привів забавну аналогію, порівнюючи розвиток Мережі з розповсюдженням факсів. Перший сучасний факс-апарат, на створення якого пішли мільйони доларів, в єдиному екземплярі не коштував нічого, писав Келлі, але друга факс-машина негайно додала першій певну цінність, оскільки з'явилася можливість передавати комусь щось факсом. Зараз покупець факс-апарату, заплативши дві сотні доларів, одержує в своє розпорядження всю величезну мережу і тим самим ще ненабагато збільшує вартість всієї решти безлічі факсів.
У Інтернет діє абсолютно такий же закон: чім більше вузлів, тим більше цінною стає Мережа для споживача, а коли число користувачів Мережі досягає значущої для бізнесу величини, число вузлів починає рости по експоненті і розширення переліку послуг, що надаються через Мережу, привертає до неї все більше і більше відвідувачів, потенційних споживачів послуг і товарів. Важко сказати, чому "ефект факсу" спрацьовує, коли долається саме 15-процентний бар'єр обхвату населення країни, проте це так, і в Україні він буде подоланий достатньо скоро.
Проте, не дивлячись на мізерний попит на товар і послуги пропоновані віртуальними компаніями, ці самі компанії продовжують активно розвивати свою діяльність в Інтернет, захоплюючи і розділяючи між собою ринок. Крім тих, що стали вже звичними провайдерськіх послуг і перепродажів популярних інтернет-сайтів (оборот цього бізнесу близько 15 млн. доларів), слід назвати рекламний бізнес, про яке дещо вже було сказане. Хоча розцінки на рекламу в Інтернет значно нижче за розцінки на телебаченні і в друкарській пресі, все ж таки власники сайтів охоче здають місця на своїх веб-сторінках в оренду рекламодавцям, і так звані банери (рекламні прапори) полощуться практично на кожній домашній сторінці, привертаючи увагу недосвідченого користувача фарбами, гумором і анімацією.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ