Підходи та методи оцінки вартості бізнесу підприємства
Оцінка вартості підприємства – це упорядкований цілеспрямований процес визначення у грошовому виразі вартості об’єкта з урахуванням потенційного та реального часу за умов конкретного ринку [160, с. 6]. Будь-яка оцінка вартості підприємства – це суб’єктивне судження, яке відображає об’єктивну реальність [82].
В Україні оцінка бізнесу підприємства тільки починає розвиватися (пе-рші оцінки майна, в основному будинків та споруджень, з’явилися у 1992-1993 роках). Тому цілком природним є вивчення існуючих методів оцінки, можливості та доцільності їхнього застосування щодо бізнесу малих підприємств а, при необхідності, їхня адаптація до умов їх діяльності і особливостей потреб у результатах оцінки.
Дослідження підходів і методів, застосовуваних у процесі оцінки бізне-су, необхідно проводити виходячи з того, що весь процес оцінки прямо зале-жить від причин, що її спонукали, і цілей, нею переслідуваних (див. табл. 1.4). Той самий об'єкт на одну дату може мати різну вартість у залежність від цілей його оцінки, а вартість визначатиметься різними методами.
Підхід до оцінки вартості (appraisal approach) розглядається як загальний спосіб визначення вартості, у рамках якого використовується один чи більш методів оцінки [218], як шлях розрахунку вартості з використанням одного або декількох методів оцінки [108]. Метод оцінки вартості (appraisal method) позначений як спосіб визначення вартості у межах одного з підходів до оцінки [108].
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ