Оцінка внутришнього та міжнародного ринків автозапчастин
На всій території України один бренд виробників запчастин можуть представляти з десяток офіційних імпортерів і близько сотні «нелегалів». З одного боку, споживачам така ситуація тільки на руку: завдяки серйозній конкуренції ціни на запчастини для «легковиків» залишаються доступними. З іншого боку, власникам автомобілів складно оцінити якість нелегальної чи напівлегальної продукції, щоб уникнути браку. Споживачеві нічого не залишається, як покладатися на совість продавця автозапчастин і на удачу.
Більшість автозапчастин в Україні реалізуються через автокрамниці або ринки. Причому там представлений і контрабандний товар, і якісний, ввезений в Україну на законних підставах. Проте зусилля великих дистриб'юторів не проходять марно: обсяг продажів через їх власні магазини, а також супермаркети і склади неухильно росте. Система логістики і комп'ютерного обліку запасів на складах припускає наявність великої кількості ходових деталей або товарів і оперативну доставку за замовленням споживачів. Ними зазвичай виступають станції техобслуговування (СТО) або невеликі автокрамниці.
У системи збуту запчастин через СТО — великі перспективи. Сьогодні на частку станцій припадає до третини продажів офіційних операторів. Тобто система збуту запчастин в Україні поступово наближається до європейських стандартів. Солідні дистриб'ютори запчастин вже не перший рік працюють над створенням мережі власних або партнерських СТО, які користувалися б товарами, що ними ж і імпортуються. Проте, поки що, таких мереж небагато. Найбільші з існуючих — «Bosch-сервіс» і «ATL-сервіс».
Дистриб'ютори запчастин освоюють й інші напрями. Наприклад, деякі з них займаються постачанням автоаксесуарів і додаткового устаткування на СТО з обслуговування нових автомобілів, а також у магазини при АЗС і супермаркетах.