Удосконалення організації внутрішнього контролю на підприємстві
Ефективне функціонування автотранспортних підприємств унеможливлюється за умови відсутності на підприємстві раціонально побудованої системи управлінського контролю. Запровадження планування та внутрішньогосподарського контролю в системі управління є важливим аспектом підвищення ефективності використання фінансових, трудових та матеріальних ресурсів всередині підприємства.
Система контролю має за мету зіставлення планових величин з фактичними результатами роботи за певний період. Фінансово-господарська діяльність автотранспортних підприємств має здійснюватися прогнозовано.
Отже, фінансово-господарська діяльність повинна бути передбачуваною, ґрунтуватися на багатовекторному науковому аналізі напрямів та способів проведення діяльності, обсягів діяльності, ресурсних можливостей підприємства та очікуваних фінансових результатів, які б дозволили мінімізувати ризики втратавансованого капіталу. Це, в свою чергу, передбачає розробку низки документів, що містять ключові показники, розраховані на близьку і далеку перспективу.
На нашу думку, побудову та вдосконалення системи контролю витрат на підприємстві пропонується здійснювати шляхом:
- виділення основних понять і процедур системи контролю витрат;
- виявлення існуючих проблем формування та контролю витрат на підприємстві;
- формування моделі організації контролю витрат з урахуванням особистостей галузі та підприємства;
- побудови інформаційної системи;
- адаптації документообігу до обраної інформаційної системи;
- розподілу відповідальності за формування витрат та створення механізму їх зниження.