Вплив ментальності нації на економічну діяльність та функціонування економічної сфери
Одним з неекономічних чинників, що зумовлює формування економічної поведінки в певній мотиваційній формі – це ментальність. Природі, багатоаспектності цього явища та механізмам взаємодії з економічною поведінкою присвячений цей параграф дослідження.
Якщо звернутись до визначень даної категорії, то скажімо, О.А.Гриценко визначає менталітет як інституційну форму колективної свідомості, що регулює істотні сторони поведінки людей [79, c. 35].
Кажучи про зміст ментальності як явища, спершу слід звернутись до його філософського тлумачення. Німецькі, австрійські, французькі дослідники здійснили всебічний огляд проблем, що входять, на їхню думку, в зміст європейського менталітету, звівши його до таких основних моментів: оцінка співвідношення між душею й тілом; свідома оцінка й неусвідомлена роль тілесного; точка зору на юність і старість; відношення до сексуальності й значення любові; страхи й надії; подання про співвідношення радості, страждання й щастя; оцінка й подолання хворобливості; уявлення про смерть; переживання між індивідом, родиною й суспільством; суспільні критерії цінності; значення праці й відпочинку; структура й оцінка влади; відношення до війни й миру; форми етики й права; естетичні уявлення; релігійність; оцінка природи й навколишнього світу; космологія; сприйняття простору; зразки мислення; регуляція поводження цивілізованим шляхом; форми комунікації.
Стосовно ментальності В.С. Ларцев зауважує, що менталітет це «те, що поєднує членів однієї спільноти й відрізняє її від інших, відповідно етнічний менталітет має характеризувати певний етнос» [80, c. 6].
Вся работа доступна по Ссылке