Формування ІКТ-середовища управління якістю освіти ЗНЗ приватної форми власності
На сучасному етапі розвитку суспільства велике значення має вплив інформаційно-комунікаційних технологій, які використовуються майже у всіх сферах діяльності та життя людини, забезпечують розповсюдження інформаційних потоків в суспільстві та створюють єдиний інформаційний простір. Невід’ємною та важливою частиною цих процесів є інформатизація освіти. На сьогодні в Україні йде становлення нової системи освіти, яка орієнтована на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується суттєвими змінами у педагогічній теорії та практиці навчально-виховного процесу, які пов’язані зі внесенням змін як в зміст технологій навчання, так і в систему управління навчальним закладом [62].
Застосовування розглянутих у Розділі II автоматизованих систем управління навчальним закладом, навчальних комплексів та програм впливає на ефективність НВП і сприяє покращенню якості освіти ЗНЗ. Однак, на доцільність їх використання в певному ЗНЗ вказує врахування кількох чинників. Зокрема, кількість персональних комп’ютерів, прикладне програмне забезпечення; електронні засоби навчального призначення (ЕЗНП); системи підтримки процесу навчання (електронні підручники, посібники, довідники, словники і енциклопедії (у тому числі мережні), тренажери, електронні лабораторії тощо)) і системи підтримки процесу управління в школі (електронний щоденник, розклад тощо).
Серед причин, що стримують використання ІКТ в ЗНЗ взагалі, в першу чергу, дослідниками називаються організаційні та технічні – відсутність вільного доступу до комп’ютерного обладнання, труднощі із своєчасним ремонтом, проблеми із поділом класу на підгрупи при проведенні занять з використанням ІКТ та інші. В процесі аналізу програм управління було з’ясовано, що не завжди вони враховують специфіки ЗНЗ, їх матеріально-технічного забезпечення тощо. Ускладнення впровадження інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти із зазначених вище причин можуть бути певною мірою зменшені в навчальних закладах приватної форми власності.
Також ми погоджуємось і з В. В. Диваком, який називає серед головних проблем – психолого-педагогічні, які, за його висновками, полягають у низькому рівні готовності керівників ЗНЗ до використання ІКТ в управлінні школою, відсутності науково обґрунтованої методики використання ІКТ при проведенні занять з конкретних навчальних предметів, недостатньої забезпеченості навчальних закладів як кількісно, так і якісно педагогічними програмними засобами. Ось частина проблем, без розв’язання яких неможливо позитивно вирішити питання в цілому [44]. Як зазначає М. І. Жалдак: "Доцільне використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі дає можливість розкрити значний гуманітарний потенціал природничих дисциплін, пов’язаний з формуван¬ням наукового світогляду, розвитком аналітичного і творчого мислення, суспільної свідомості і свідомого ставлення до навколишнього світу" [57, с. 3]. Дослідження, проведене Т. В. Кузнецовою, дозволило їй зробити висновки, що : "Чим інтенсивніше вчителі удосконалюють свої ІКТ-навички, тим більш ефективним і приваблюючим стає навчальний процес. На думку фахівців, застосування нових інформаційних освітніх технологій на основі комп'ютерних засобів дозволяє підвищити ефективність занять на 20-30% і, як видно із проведеного аналізу, значно підвищує зацікавленість учнів процесом навчання" [95, с. 11-12].
Вся работа доступна по Ссылке