Порівняльна оцінка розвитку регіонів щодо розміщення страхових резервів
Ринкова економіка розвинених країн – це гнучко регульована система, де страхування виступає, з одного боку, як один з елементів цього регулювання, забезпечення стійкості виробництва і споживання, а з іншого – як об'єкт регулювання, що функціонує в рамках загальних і специфічних для нього правил.
Досвід розвитку страхування в економічно розвинених країнах свідчить, що страховому ринку властиві потужні стимули саморозвитку, засновані на застосуванні концепції маркетингу страхових послуг, орієнтованої на більш повне задоволення запитів страхувальників. Механізм саморозвитку страхового ринку в регіоні також базується на використанні маркетингу, адаптованого до умов вітчизняного ринку і спрямованого на задоволення базової, але не актуалізованої потреби людини в безпеці. За допомогою маркетингу здійснюється максимальне врахування інтересів споживачів, розширення їхнього кола за рахунок більш повного і якісного задоволення потреб у страховому захисті.
Попереднє вивчення стану страхового ринку і перспектив попиту страхових послуг передбачає проведення дослідження економічного і соціального стану регіону, загальних закономірностей тенденції формування першочергових потреб юридичних і фізичних осіб, обумовлених розвитком економіки регіону, формуванням соціального укладу життя, демографічних, національних та інших факторів, а також можливостей страхових організацій успішно діяти в умовах, що склалися.
Особливу роль в страховому маркетингу відіграє держава. Державні та регіональні органи управління здійснюють регулювання страхової діяльності, регламентують взаємовідносини суб'єктів страхування. З іншого боку, держава, визнаючи важливу соціально-економічну роль страхування, має всіляко зміцнювати цю сферу суспільного виробництва і активно сприяти її розвитку.
Як було зазначено у першому розділі дослідження, попит на страховий захист є масовим, незважаючи на те, що потреба в безпеці – основоположна потреба кожної людини. Тобто потреба безпеки не є пріоритетною в сучасних умовах розвитку економіки України, і страховий маркетинг повинен бути спрямований на усвідомлення потенційними страхувальниками своєї потреби в страховому захисті. Необхідні спеціальні маркетингові заходи щодо перетворення пасивного попиту потенційних страхувальників у активний, розширюючи тим самим масштаби страхового ринку.
Вся работа доступна по Ссылке