Теоретичні питання фінансування підприємств туристичної сфери в процесі інноваційно-інвестиційної діяльності
На підставі матеріалів підрозділів 1.1 та 1.2 можемо стверджувати, що основою ефективного розвитку підприємств туристичної галузі України та під-вищення конкурентоспроможності вітчизняного туристичного продукту є за-безпечення інноваційного характеру їх розвитку, активізація інноваційно-інвестиційної діяльності суб’єктів господарювання сфери туризму.
На сучасному етапі розвитку туристичної галузі України невідкладною проблемою є залучення інвестицій в інноваційний розвиток підприємств турис-тичної сфери. Невід'ємною умовою інноваційного розвитку туристичних підп-риємств є прийняття раціональних рішень у сфері вибору джерел залучення ін-вестицій в інноваційний розвиток. Тому, вважаємо за доцільне провести дослі-дження теоретичних основ і механізмів фінансування підприємств туристичної галузі в процесі здійснення інноваційно-інвестиційної діяльності, а також уточ-нення понять, пов'язаних з інвестиційною діяльністю туристичних підприємств.
Проблемою залучення та використання інвестицій в туристичну галузь займалося чимало зарубіжних та вітчизняних науковців: І.Я. Антоненко, С.О. Бистров, В.С. Боголюбов, А. Гаврилюк, Т.М. Гнатюк, А.П. Дурович, В.А. Квартальнов, М.П. Мальська, О.О. Охріменко, Н. Судова-Хом’юк, В.К. Федорченко, В.В. Худо, А.Д. Чудновський, А.О. Шарапова та ін.
Необхідно відзначити, що інвестиційна діяльність в туристичній сфері має певні галузеві особливості. Як свідчить світова практика, саме туристична галузь є однією з найбільш ефективних для інвестування. Привабливість туристичної сфери для потенційних інвесторів визначається її особливостями, що полягають у відносно швидкій окупності інвестиційних проектів, а також у відсутності необхідності значних інвестиційних вкладень у порівнянні з іншими галузями (наприклад, вкладення в промислове виробництво вимагають набагато більших інвестицій, термін їх окупності набагато довше, а, отже, ступінь ризику набагато вище ніж у сфері туризму).
Спочатку розглянемо особливості інвестиційної діяльності в туристичній галузі, що потребує дослідження поняття інвестицій в туризмі. Як зазначає Бо-голюбов В.С., інвестиції в туризмі означають використання фінансових ресурсів у формі довгострокових (на термін більше одного року) вкладень капіталу в туристичну галузь як всередині країни, так і за кордоном з метою отримання бажаної величини прибутку від вкладених коштів. Тобто, інвестиції в туризм представляють собою процес створення за допомогою капіталу нових туристи-чних об'єктів, модернізацію або реконструкцію існуючих, що здатні виробляти і надавати певні види туристичних послуг, а також нематеріальних активів. Таким чином, відбувається процес матеріалізації ідей по створенню нових туристичних об’єктів, що здатні виробляти та надавати туристичні послуги в більшому обсязі при покращенні якості обслуговування туристів [16].
Вся работа доступна по Ссылке