Організаційні положення розвитку торговельних центрів
Організація торгівлі як галузь знань, базується, на фундаментальних положеннях теорії організації, теорії управління, а також економічної теорії. Разом із тим, організація торгівлі загалом, та окремих типів торговельних об’єктів зокрема, має певні особливості, які наразі мало розроблені та потребують теоретичного обґрунтування.
Широке розмаїття трактувань поняття «організація», на думку Г.Р. Лафтулин та А.В. Райченко [65, с. 20], виражає як явища так і події, як процес так і систему, може мати суб’єктивну, об’єктивну або мішану природу, проявлятися у матеріальних, інтелектуальних або мішаних формах. У свідомості людини організація асоціюється з основними формами та образами, за допомогою яких люди щоденно та безпосередньо сприймають оточуючий світ, оцінюють його та взаємодіють з ним.
Під поняттям «організація», основоположник організаційної науки А.А. Богданов [66], визначав категорію, що вживається універсально, відносно будь-якого процесу та системи, розкриваючи та відображаючи зміст організації будь-якого об’єкта дослідження та впливу. На думку дослідника, організація має органічне відношення до формування, розвитку, відображення й уявлення всього, що так чи інакше оточує людину та безпосередньо формує її життєдіяльність.
З метою формування власної позиції щодо визначення організації торгівлі доцільно детальніше проаналізувати існуючі підходи до визначення цієї категорії.
Науковці наводять широкий спектр самостійних визначень поняття «організація», що відображають діапазон загальноприйнятих уявлень та застосувань. Лафтулін Г.Р. та Райченко А.В. [65, с. 18–23] систематизували та узагальнили сутність поняття «організація» залежно від контексту його вживання (табл. 1.1) і пропонують використовувати його відповідно до завдань конкретного дослідження.
Вся работа доступна по Ссылке