Етапи оцінки та формування економічної стратегії підприємства
Як було зазначено раніше, автори ототожнюють економічну стратегію з загальною, конкурентною стратегією та функціональними стратегіями підприємства. Такі різні підходи до її визначення не дають можливості обґрунтовано підійти до етапів формування економічної стратегії. Для цього ми розглянемо стратегії підприємства.
У науковій літературі не існує однакової точки зору щодо кількості цілей, які прагне досягти керівництво. Проте відповідно до групування цілей підприємства, яку запропонувала у своїй роботі З. П. Румянцева [107, с. 171] за змістом цілі поділяють на економічні, соціальні, організаційні, технічні, наукові, політичні, екологічні. Всі ці цілі визначають бачення керівництвом свого перспективного напрямку розвитку, тобто які пріоритетні цілі повинні бути досягнеті підприємством на сучасному етапі розвитку, так і в майбутньому.
Як стверджує З. П. Румянцева, групування цілей за змістом побудовано на різноманітних інтересах підприємства. Так, у комерційних підприємствах превалюють економічні інтереси, тобто прагнення отримати прибуток, забезпечити дивіденди акціонерам та оплату праці робітникам тощо. Відповідно з цим формується склад економічних цілей підприємства, де ключова роль відводиться показнику прибутку [107, с. 172].
У підтвердження цієї думки наведемо точку зору М. Х. Мескона, який стверджує, що бізнес – це діяльність, що спрямована на отримання прибутку шляхом створення та реалізації визначеної продукції або послуг [72, с. 6]. Його підтримує лауреат Нобелівської премії Мілтон Фрідмен, який вважає, що істина роль бізнесу полягає «у використанні його енергії та ресурсів у діяльності, яка спрямована на збільшення прибутку за умовою, що він притримується правил гри та бере участь у відкритій конкурентній боротьбі, не удаючись до шахрайства та обману» [72, с. 143]. Таким чином, економічна ціль формується керівниками вищого рівня управління.
Вся работа доступна по Ссылке