У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Етапи та форми підготовки робочої сили

     

      Підготовка робочої сили повинна послідовно охоплювати наступні етапи: трудове виховання в родині, дошкільному дитячому закладі; навчально-виховному комплексі – установі, об’єднуючій дитячій садок і школу; загальноосвітня підготовка й трудове навчання в школі; професійне навчання (професійно-технічне, середнє спеціальне, вище); безперервна освіта; підготовка та перепідготовка на виробництві, у центрах зайнятості.

      У другому розділі роботи висвітлені сили, які були задіяні в процесі формування та розвитку робочої сили у командній економіці. Перехід же до ринкової економіки потребує найрізноманітніших як традиційних, так і нових форм підготовки робочої сили: загальноосвітня школа, різного роду навчально-виробничі й навчально-курсові комбінати, професійно-технічні, середні спеціальні, вищі навчальні заклади, післядипломна, безперервна освіта, центри зайнятості.

      Великого значення підготовці молоді до майбутньої трудової діяльності надавали ще Н.Крупська й А.Макаренко, які звертали увагу на народногосподарське, культурне, педагогічне значення роботи з підготовки учнів до праці, на відповідальність вихователів (вчителів і батьків) за вибір життєвого шляху молодою людиною.

      Питання формування та підготовки робочої сили, її якості активно розроблялися й розробляються американськими економістами з урахуванням особливостей їхньої системи освіти й підготовки кадрів, бо США є визнаним лідером в галузі підготовки кваліфікованих кадрів. Дослідження економічної ролі освіти й професійної підготовки широко розповсюдилися там ще наприкінці 50-х – початку 60-х років ХХ століття.

      Проблеми підготовки робочої сили, підвищення її якості, профорієнтації, професійної освіти, підготовки й перепідготовки персоналу для ринку праці є предметом досліджень вітчизняних учених – педагогів, економістів, соціологів, істориків. Водночас, наявність обширної літератури з проблем підготовки і перепідготовки робочої сили, професійної освіти не означає розв’язання ряду фундаментальних питань. Зокрема, до них належить проблема створення механізму досягнення професійної відповідності двох ринків – праці й освіти, що фактично в науковій літературі не розглядалася, хоча В.Шевчук зробила спробу показати взаємозв’язок впливів освіти та ринку праці на підготовку висококваліфікованої робочої сили [149].

      Якщо говорити про систему підготовки робочої сили, починаючи з трудового виховання в родині та дошкільному закладі, то в умовах, коли самі батьки залишилися без роботи, стоять на обліку у центрах зайнятості або працюють неповний робочий день чи з ранку до вечора торгують на базарі, то у них нема ні моральних, ні фізичних сил, ні часу взагалі займатися дитиною. Дошкільні заклади не в змозі охопити велику кількість дітей, бо багато з них було перепрофільовано, а кількість тих, що залишилися дитячими садками, недостатня, щоб охопити дітей, народжених в останні роки, коли держава більш активно почала матеріально стимулювати народжуваність.

      Особливе значення в підготовці робочої сили має, як і раніше, належати середній загальноосвітній школі. На відміну від швидко застаріваючих спеціальних знань, загальноосвітня підготовка повинна служити основою формування якісної робочої сили і ґрунтуватися на оптимальному сполученні загального й професійного навчання.

      Так, з метою профорієнтації школярів Харківський обласний центр зайнятості першим в Україні почав проект «Твої обрії». Студенти харківських вузів і старшокласники загальноосвітніх шкіл взяли на себе безпосереднє спілкування з дітьми. Вони проводять профорієнтаційну роботу у школах, літніх таборах, інших дитячих установах. Пояснюють, як знайти місце роботи людям з обмеженими фізичними можливостями та які послуги надає громадянам служба зайнятості. Основна ж ідея цієї роботи – ознайомлення підростаючого покоління з найбільш затребуваними сьогодні професіями. 3 початку реалізації цього профорієнтаційного проекту Харківський обласний центр зайнятості підготував понад 80 волонтерів із числа студентів, які провели більш ніж 200 уроків в 7 школах з учнями 5-8 класів і понад 40 профорієнтаційних заходів «Я і моя майбутня професія» для 1,1 тис. вихованців дошкільних закладів. Активну участь у волонтерському русі брали Харківські гуманітарно-педагогічний інститут, педагогічний коледж, соціально-економічний інститут, цілий ряд загальноосвітніх шкіл [150, с.2]. Вихованці цих навчальних закладів в дитячих садках і школах організують семінари, тренінги, рольові ігри. Психологи вважають, що спілкування дітей з волонтерами, майже ровесниками, є більше відкритим, ніж з дорослими людьми – вчителями або представниками центру зайнятості. Під час бесіди з волонтерами діти здобувають більш стійкі знання, починають розбиратися в складному світі професій, свідоміше дивляться в майбутнє.

      Наприкінці 2009 року делегація спеціалістів з профорієнтації, профнавчання з регіональних центрів зайнятості на чолі з першим заступником директора Державного центру зайнятості Н.Зінкевич приїздила до Харкова з метою перейняти досвід роботи служби зайнятості у дошкільних закладах, школах, підприємствах. Роботі харків’ян була дана висока оцінка і підкреслено, що найкращі методики і розробки будуть тепер застосовуватися у загальноукраїнському масштабі [151, с.2]. А навесні 2010 року в Богодухівському районі стартувала профорієнтаційна естафета, яка охопила дітей різного віку: від 5-річних малят до випускників виховного комплексу, що вже готові працювати за спеціальністю «городник-тваринник», повідомили в прес-службі Харківського обласного центру зайнятості. Заходи були адаптовані до дітей різного віку. 6-річні діти в ігровій формі представили свої знання про професію у віршах. Для учнів 1-6 класів заняття пройшли під гаслом «Твій вибір – твоє майбутнє», і за допомогою спеціальних тренінгів, тестів діти довідалися про свої схильності до певної професії. Вихованці навчально-виховного комплексу взяли участь у тренінгу з одержання навичок професійної презентації себе роботодавцеві й адаптації на першому робочому місці. Проект був спрямований на створення у дітей мотивацій до праці, попередження безробіття в їхньому дорослому житті, продуктивне формування кадрового резерву підприємств, установ і організацій Харківщини. Ці приклади з роботи Харківського обласного центру зайнятості свідчать про найперший етап підготовки робочої сили, спрямований на профорієнтацію дошкільнят та школярів.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.