Стан виховання самоповаги у студентів в навчально-виховній діяльності коледжу
Дослідження доводить, що в умовах орієнтації всіх сфер суспільного життя на гуманістичні цілі і загальнолюдські цінності особливого значення набуває проблема виховання у молоді найважливіших моральних якостей та формування відповідної до них поведінки. Виховання самоповаги свідчить про гуманістичну зорієнтованість суспільства, певні демократичні зрушення і виступає важливою умовою оздоровлення суспільства в цілому і мікросоціуму зокрема, чому сприяє атмосфера доброзичливості, поваги та ціннісного ставлення до людини, ставлення до неї не як до засобу, а лише як до мети. Гуманістична цінність самоповаги полягає у зверненні до людини, її внутрішнього світу, підтримці в ній тих сутнісних сил, які забезпечують її самореалізацію у житті, віру у власні сили, здібності, можливості.
Водночас навчально-виховний процес у коледжі спрямований на формування системи вищих цінностей, а також на формування гуманної і творчої особистості. Важливим напрямом цієї роботи є гуманізація особистісних потреб у підтримці і визнанні, формування самоставлення через інтеріоризацію цінностей моралі.
Підготовка дітей до життя у цивілізованому суспільстві залежить від того, наскільки вдалось педагогам створити сприятливі педагогічні умови та прищепити вихованцям повагу до себе.
З метою виявлення стану вихованості самоповаги студентів коледжу проводився констатувальний етап експерименту.
Зміст програми передбачав визначення експериментальної бази, добір діагностувальних методик і методів вивчення проблеми і за їх допомогою визначення рівнів вихованості у студентів коледжу самоповаги на основі встановлених критеріїв та показників.
Основні завдання констатувального етапу експерименту полягали у:
- визначенні критеріїв і показників рівнів вихованості самоповаги у студентів коледжу ;
- з'ясуванні ступеня розуміння студентів коледжу поняття "самоповага" і усвідомлення її необхідності у житті, виявлення основних мотивів та реальної поведінки студентів коледжу;
- виявленні основних труднощів і проблем у вихованні самоповаги у студентів коледжу;
- виявленні рівнів вихованості самоповаги у студентів коледжу.
Базою дослідно-експериментальної роботи стали Бізнес-коледж „Кар’єра” Київського інституту соціальних та культурних зв’язків імені Святої княгині Ольги, Київський технікум готельного господарства, Промислово-економічний коледж Національного авіаційного університету, Рівненський державний базовий медичний коледж.
Вся работа доступна по Ссылке