Підготовка викладачів коледжу до виховання у студентів самоповаги як першочергова умова оптимізації навчально-виховного процесу в коледжі
Теоретичний аналіз досліджуваної проблеми та діагностика рівнів вихованості самоповаги у студентів коледжу дозволив визначити не лише основні підходи, тенденції і проблеми у вихованні студентів коледжу, а й розробити такі педагогічні умови, які б забезпечували ефективність навчально-виховного процесу.
Формувальний етап експерименту мав на меті створення таких педагогічних умов:
- використання виховного потенціалу навчальних курсів;
- організація позааудиторної роботи на основі суб’єкт-суб’єктних взаємин, орієнтованої на виховання самоповаги;
- психолого-педагогічна підтримка студентів;
- підготовка кураторів академічних груп до виховання самоповаги у студентів коледжу;
- стимулювання студентів і педагогів до самовиховання.
Визначені у ході дослідження педагогічні умови виховання самоповаги у студентів коледжу обумовлені положеннями гуманістичної етики і будуються на таких принципах:
• гуманізму – визнанні кожної людини найвищою цінністю та забезпечення пріоритетності її інтересів, прав, створення умов для реалізації її сутнісних сил;
• культуровідповідності – опора на моральний досвід народу, людства у вирішенні проблем, що стосуються самоповаги та формування основ культури особистості;
• природовідповідності – урахування вікових особливостей, особливостей характеру і темпераменту, а також природних здібностей і задатків вихованців;
• цілісності – спрямованість виховного процесу на залучення усіх суб’єктів виховного процесу і вироблення єдиних вимог, спільної стратегії і тактики виховання;
• індивідуалізму – ствердження впевненості вихованців у собі і власних силах, усвідомлення ними власної унікальності і неповторності, самоцінності, формування самосвідомості, любові до себе на основі особистісно орієнтованого підходу;
• суб’єкт-суб’єктної взаємодії – упровадження рівноправних стосунків викладачів і студентів, визнання права на власну думку та прийняття морального рішення, повага честі і гідності, урахування життєвого досвіду, ціннісних орієнтацій кожного.
Вся работа доступна по Ссылке