Структура та головні функції модельного комплексу «Управління страховою компанією»
Успішне функціонування страхових компаній на страховому ринку, особ-ливо в умовах кризової економіки, передбачає постійну підтримку її конкурен-тоспроможності та оперативне реагування на ринкові зміни. Відповідно до цього економічна спроможність страховика залежить від врахування динаміки роз-витку страхового ринку, гнучкості та оперативності прийнятих управлінських рішень.
Зважаючи на темпи змін, що відбуваються в новому інформаційному про-сторі страхових послуг, потрібні нові підходи до розгляду страхової компанії як системи, що включає інтеграцію всіх елементів і процесів її управління в єдине ціле для досягненні якнайкращих результатів. Причому, процес прийняття управлінських рішень необхідно здійснювати як для завдань поточного харак-теру, так і на майбутнє. У сучасних умовах одним з ефективних методів про-гнозування і дослідження процесів в соціально-економічних системах є побу-дова моделей. Практика менеджменту доводить, що використання різноманіт-них моделей дозволяє описати діяльність організації на всіх етапах її життєвого циклу [67, 128, 45]. Таким чином, побудова моделей бізнес-процесів страхової компанії на базі методу системної динаміки є актуальною задачею. Середови-щем для реалізації моделей на базі даного методу виступає пакет Ithink.
Аналіз діяльності страховиків на національному ринку страхових послуг дозволяє встановити, що модель бізнес-процесів страхової компанії повинна враховувати такі складові [53, 64, 135, 163]:
- корпоративну місію, стратегію, стратегічні цілі і завдання. Багато в чому від того, що з себе представляють вказані елементи, залежить сукупність бізнес-процесів страхової компанії. Саме корпоративна місія і стратегія визначає те, які ресурси компанія споживає на вході і за допомогою яких бізнес-процесів і функцій перетворить їх в конкретні виходи (страхові послуги, інформацію);
- вхід - ресурси, які необхідні компанії для досягнення поставлених цілей, а саме виробництва виходів. При цьому в сучасному страховому ринку ресур-сами можуть бути не тільки фінансові складові (страхові платежі), але і інфор-мація як об'єкт (рівень інфляції, кризові явища, коливання страхового ринку та ін.), який піддається зміні з метою виробництва виходів;
- організаційно-штатну структуру - це організаційна форма розподілу праці по прийняттю і реалізації управлінських рішень і виконуваних функцій;
- бізнес-процеси і функції страхової компанії - те, яким чином страхова компанія перетворить входи у виходи;
- вихід – нові страхові продукти та послуги, інформацію, що має цінність для потенційних клієнтів страхової компанії і зовнішнього середовища в цілому.
Вся работа доступна по Ссылке