ВПЛИВ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ І СПОРТУ НА ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ СТАН ПІДЛІТКІВ
У підлітковому, юнацькому віці фізичні вправи, заняття різними видами спорту сприяють активізації розумової працездатності і психічної стійкості, впливають на діяльність гормональної сфери, підсилюючи вироблення гормонів задоволення - ендорфінів. При цьому різко скорочується виділення адреналіну і «стресових» гормонів.
Таким чином, рухова активність знижує надмірну емоційну напругу.
В даний час руховий режим більшості що вчаться в основному обмежений поїздкою на транспорті, підйомом на ліфті, заняттями фізкультурою в школі (рідко - удома), нетривалими прогулянками на вулиці. В результаті велику частину доби підлітки ведуть малорухливий спосіб життя, виконуючи уроки або проглядаючи телепередачі. Недолік рухової активності позначається на загальному стані здоров'я. Часто міняється артеріальний тиск, людина швидко стомлюється, у нього різко міняється настрій. Недолік руху, гіподинамія, як і переїдання, приводить до розвитку серцево-судинних захворювань.
Для збереження здоров'я, підтримки високої працездатності, зміцнення захисних сил організму і подолання стресів необхідні регулярні заняття фізкультурою і спортом. Головне - знайти такий вид спорту або комплекс вправ, який приносив би задоволення. В цьому випадку хороша фізична форма допоможе задовольнити певні соціальні,
інтелектуальні і духовні потреби, а не буде самоціллю і нав'язливою ідеєю.
У залученні дітей і підлітків до спорту дуже велике значення має позитивна мотивація дитини до занять, яку створює успіх, досягнутий в спортивних змаганнях. Тому оздоровча робота в школі з використанням засобів фізичної культури і спорту повинна проводитися з урахуванням важливої ролі змагання в ході занять, а не тільки їх корисності. Підвищення рухової активності що вчаться краще поєднувати з гартуванням.
Гартування - це цілеспрямоване використання природних чинників природи, що забезпечує підвищення стійкості організму до їх дії.[32]
Вся работа доступна по Ссылке