У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


ГЕНДЕРНІ І ВІКОВІ ОСНОВИ АГРЕСІЇ

     

      Термін «гендерний» знаходить все більш широке розповсюдження і позначає різні соціальні аспекти міжстатевих відмінностей. Учені, що займаються гендерними дослідженнями, вивчають особливості соціальних ролей чоловіків і жінок. Кажучи про особливості агресивних проявів підлітків, ми повинні пам'ятати, що у хлопчиків і дівчаток вони специфічно забарвлені відповідно до статевої приналежності. Завдання педагога - вчасно відмітити агресивні прояви в характері учня. Агресивність хлопчиків і дівчаток старшого шкільного віку декілька відрізняється по своїх кореневих основах. Як правило, ці основи такі ж, як і у дорослих представників певної підлоги.

      Хлопчики-підлітки випробовують агресію в таких міжособових відносинах, як навчання, спорт, особиста загроза, ситуація алкогольного сп'яніння. Дівчатка бурхливіше реагують на інтрапсихичних події (недооцінка зовнішніх або духовних даних, невдячність, психологічний утиск). Їх гнів часто визначається якістю міжособових відносин, внаслідок чого і виникає неконтрольована ситуація.

      Фізичне самосприйняття хлопчиків-підлітків загострення, їм важко «завуалювати» видимі фізичні недоліки, які можуть бути причиною агресивності.

      Практичні рекомендації для педагога. Агресивність у дітей і підлітків виявляється в різних формах і детермінована віковими кризами, етапами психічного розвитку і логікою основної культури. Значить, при роботі по корекції поведінки ви можете спиратися на знання про ці складові.

      Агресивному учневі третього класу педагог може сказати: «Ти вже великою і не винен так поводитися, ми чекаємо від тебе розумніших вчинків, ти можеш». В цьому випадку слово «великою» сприймається як комплімент, заохочення, піднімає хлопчика у власних очах і примушує зайнятися самокорекцій. У надії, до речі, і на подальше заохочення словом. А ось коректуючи поведінку учня шостого класу, педагог повинен для себе зробити зауваження рефлексії, що ця дитина поки що маленький і не в змозі зрозуміти деякі логічні доводи дорослих. Початкові форми агресивної поведінки в цьому віці коректуються за допомогою жарту, доброго відношення. Головне, щоб педагог сам був спокійний. Старшокласникам необхідне логічне обґрунтування педагогічних вказівок. Непоганий результат дає бесіда, за допомогою якої педагог і учень можуть дійти до причини, що викликала агресивний стан.

      Практично в будь-якому віці вельми сильним інструментом в боротьбі з агресивністю може виступати уявлення про конкурентність. Умовно і дитині, і підліткові, і людям, що знаходяться в ранньому юнацькому віці, можна нагадати просте, але вельми отруйне прислів'я: «На злих воду возять» - і запропонувати розвинути її в будь-якому напрямі. Наприклад, цілком логічно наступна побудова наслідків: ось ти сердишся, даремно витрачаєш свій час, а тим часом, якби ти тренувався в стрибках, переписав би твір, відпочив і виспався і т.д. - залежно від ситуації, завтра ти б добився успіху, а твої суперники були б осоромлені.

      Агресія часто виникає із-за слабкості самоконтролю і має здатність фіксуватися в свідомості як найбільш легкий шлях вирішення важких ситуацій. На цьому теж необхідно зупинити увагу учня, схильного до агресії. Пояснити йому, що суспільство прагне до відторгнення, витіснення агресивних членів.

      У агресивної людини, як правило, поганий настрій, він насторожений, неспокійний, постійно готується до нападу або знаходиться в нескінченній обороні. І те і інше віднімає час і сили. Агресивні люди менш успішні, а їх успіхи, досягнуті агресивним шляхом, неміцні.

      Через вікову слабкість нервових процесів у дітей і підлітків іноді буває непросто відрізнити пізнавальну і дослідницьку активність дитини від агресивності. Щоб не помилитися, варто постежити за розвитком процесу. Пізнавальний і творчий процеси продуктивні, агресія руйнівна. Якщо дитина ламає іграшку для того, щоб вивчити її пристрій або створити з частин нову, до цього процесу потрібно відноситися позитивно, якщо руйнування - це просто вихід негативних емоцій, що скупчилися, то можна говорити про агресію і приймати інші заходи.

      Бійка між двома підлітками може розгорітися з самих різних причин. У тому числі і із-за дівчини. Чи можна в даному випадку однозначно відноситися до цієї вельми агресивної дії? Мабуть, немає. А ось бійка «стінка на стінку» - явище небезпечне. Необхідний ретельний аналіз процесів, що відбуваються в підлітковому середовищі.

      Трудність роботи педагога по профілактиці і корекції агресивної поведінки полягає ще і в тому, що відсутні вікові соціальні норми дитячої і підліткової агресії. Кожен випадок вимагає індивідуального підходу.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.