Поняття про науково-методичну роботу, її мета, завдання та особливості управління
Методична діяльність є специфічним різновидом освітньо-управлінської діяльності. Сучасне розуміння сутності професійної діяльності керівника (як взаємодії педагогічної, управлінської та інноваційної складових) у вищому закладі освіти І-ІІ рівнів акредитації виходить далеко за межі суто організаційної методичної роботи і сягає творчого, науково-методичного та дослідницького рівня.
Однак керівник не лише сприяє отриманню нових знань з метою професійного розвитку педагога, а й проводить дослідження щодо здобуття таких знань з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу в цілому. В останньому випадку методична робота стає науково-методичною.
Принципами науково-методичної роботи є:
- науковість;
- практична спрямованість;
- оперативність, мобільність;
- прогностичність, випереджуючий характер;
- оптимальне поєднання індивідуальних та колективних форм методичної роботи.
Одним із провідних призначень НМР є підвищення кваліфікації викладачів, тобто створення гнучкої системи динамічного задоволення професійних потреб педагогічних працівників