У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Теоретичні основи аудиту оплати праці

     

      У процесі становлення ринкової економіки в Україні аудиторська діяльність набуває все більшого розвитку. Підприємства замовляють не тільки послуги з проведення обов’язкового аудиту, а й перевірки окремих видів діяльності, типів операцій, стану розрахунків тощо.

      Завдання аудиту розрахунків з оплати праці та інших виплат працівникам можна вирішувати на рівні таких загальновизнаних у теорії та практиці видів аудиту, як зовнішній і внутрішній. Зовнішній аудит виплат працівникам може виступати як обов’язковий у складі аудиту фінансової звітності, чи операційний.

      Аудит виплат працівникам поєднує в собі елементи фінансового аудиту на відповідність, що пов’язано з прямим впливом трудового й податкового законодавства на формування фінансової інформації про зобов’язання з оплати праці та інших виплат працівникам. Формування мети, завдань, об’єктів дослідження та оцінки отриманої інформації щодо розрахунків за виплатами працівникам на сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин, пов’язаних з оплатою праці, має ґрунтуватися на врахуванні інтересів сторін – працедавця, працівника і держави [83].

      Аудит виплат працівникам охоплює практично всі елементи трудових відносин, що пов’язані з необхідністю розширення функцій аудиторів, які вони мають виконувати при перевірці даного питання: збір та оцінка свідоцтв (доказів) для підтвердження повноти, достовірності й арифметичної точності звітної інформації; перевірка відповідності тверджень і оцінок у фінансових звітах загальноприйнятим принципам обліку;

     інтерпретації та оцінки ефективності організації та дієвості системи внутрішнього контролю і політики адміністрації підприємства щодо вибраних методів та способів формування інформації у фінансових звітах [29]. Особливого значення при аудиту виплат працівникам набуває оціночна функція. Це викликано варіативністю національного законодавства (трудового, податкового, бухгалтерського), специфікою діяльності окремих підприємств, різними підходами до організації і розвитку системи трудових відносин та загальнодержавними проблемами в галузі оплати праці та підвищення її продуктивності, що має відбиватися на меті та завданнях аудиторської перевірки.

      Метою аудиту виплат працівникам є:

       встановлення достовірності інформації, відображеної у фінансовій звітності, обліку та первинних документах з питань дотримання трудового законодавства і порядку розрахунків з оплати праці та інших виплат працівникам;

       загальна оцінка діючої системи формування інформації щодо оплати праці, її відповідності визначеній стратегії підприємства і державним цілям побудови соціально орієнтованої ринкової економіки та підвищення продуктивності праці [69].

      Виходячи із визначення предмета, критеріїв та мети, завдання аудиту виплат працівникам можуть бути дещо розширені, ніж запропоновані окремими авторами:

       Оцінка діючої внутрішньої регламентованої документації щодо організації системи оплати праці на підприємстві відповідно до норм чинного законодавства та цілей управління трудовими ресурсами підприємства;

       Перевірка й оцінка системи внутрішнього контролю за дотриманням трудового, податкового та бухгалтерського законодавства щодо порядку розрахунків з оплати праці та інших виплат працівникам;

       Перевірка й оцінка організації та стану обліку особового складу працівників, оперативного обліку робочого часу, синтетичного і аналітичного обліку розрахунків з оплати праці;

       Перевірка повноти й правильності відображення інформації щодо виплат працівникам у бухгалтерському обліку і фінансовій звітності та нарахування пов’язаних з ними;

       Оцінка організації й стану розрахунків з оплати праці та своєчасне здійснення виплат працівникам;

       Перевірка дотримання податкового законодавства при оподаткуванні доходів фізичних осіб і віднесення витрат на оплату праці та інші виплати працівникам на валові витрати підприємства;

       Перевірка дотримання чинного законодавства за розрахунками з позабюджетними фондами щодо соціального страхування;

       Оцінка політики управління витратами на оплату праці та інші виплати працівникам на предмет її ефективності та соціальності;

       Розрахунок узагальнених показників ефективності використання трудових ресурсів для можливості виконання подальшого просторового аналізу на галузевому та міжгалузевому рівнях [32].

      Під час аудиту використовуються різні методи й методичні прийоми: перерахунок, оцінка фактичної наявності, зіставлення, оцінка. Так, для перевірки розрахунків з оплати праці застосовують методи зіставлення даних бухгалтерського обліку з первинними документами (оклади, затвердженні в штатному розкладі, і фактичні нарахування, табель обліку робочого часу і розрахунок зарплати), перерахунки (аудитор перераховує суми, які були утримані, і порівнює з нормами чинного законодавства) тощо. Також існують певні способи перевірки документів.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.