Поняття, види та особливості дистанційних форм обслуговування клієнтів банками
Спосіб дистанційного надання фінансових послуг клієнтам у багатьох сферах фінансового обслуговування (особливо в банківському секторі) перетворився на цілком самостійну форму ведення бізнесу. Технологія дистанційного банківського обслуговування («home banking» - «домашній банкінг» або «remote banking» - «віддалений банкінг»), що дає змогу клієнту отримувати банківські послуги, не відвідуючи офіс банку, існує вже майже двадцять років. Зараз це поняття часто асоціюють з Інтернетом, хоча тоді про широке комерційне використання Інтернету ще не було і мови. І нині Інтернет – це найбільш популярний засіб для здійснення віддаленого банкінгу
Технологія «home banking» була розроблена на початку 80-х років, коли банки Західної Європи розпочали активну конкуренцію за залучення нових клієнтів. У листопада 1982 р. як новий фінансовий продукт була анонсована система Homelink, створена банком Шотландії спільно з телефонною компанією British Telecom. Уперше послуга була впроваджена в будівельному товаристві Nottingam Building Society і стала застосовуватися з середини 1983 р. Як видно з самої назви, віддалений банкінг – це у загальному випадку надання банківських послуг не в банківському офісі при безпосередньому контакті клієнта і банківського службовця, а в офісі клієнта, в його будинку і скрізь, де це допускається системою і зручно клієнту. Ці системи, як правило, повністю автоматизовані і, частіше за все, вони доступні цілодобово й у будь-який день тижня, на відміну від самого банку, що працює за суворим розкладом. Відтоді послуга home banking зазнала істотної еволюції, пройшла ряд етапів у своєму розвитку, і нині можна виділити наступні основні види віддаленого банкінгу:
1. телефонний банкінг;
2. Mobile – банкінг;
3. SMS - банкінг
4. WAP - банкінг
5. PC - банкінг;
6. Інтернет – банкінг;
7. відеобанкінг
Вся работа доступна по Ссылке