Сутність та значення формування комплексу продовольчого маркетингу
Маркетинг продовольчих товарів має найважливіше значення в процесі виробництва, продажу та задоволення покупців у бізнесі продовольства, тому розробка механізму формування комплексу продовольчого маркетингу виступає стратегічним завданням як харчових підприємств, так і Держави в цілому. На сайті Інституту продовольчого маркетингу сказано, що харчовий маркетинг постійно ускладнюється під впливом безлічі факторів (розвиток продовольчого й суміжного ринків; зміна уподобань і вимог споживачів до їжі; глобалізація продажів і споживання тощо) і критичних причин (продовольча криза; зниження продовольчих і енергетичних ресурсів) [71, 77].
Комплексна теорія маркетингу продовольчих товарів, що включає опис маркетингових особливостей товарів харчової галузі, недостатньо вивчена й розроблена в Україні та найближчими сусідами. Так, російський автор В. Гончаров у роботі “Маркетинг у харчовій промисловості й торгівлі”, дає посилання на дуже короткий перелік наукових діячів, які займаються навіть не маркетингом продовольства, а агромаркетингом: Г. Абрамова, В. Клюкач, Ю. Ципкін. Він засвідчує: “Наукова розробка проблем формування та розвитку маркетингової діяльності у виробництві та реалізації продовольчих товарів ще відстає від вимог і завдань практики” [72]. Кількість учених, що спеціалізуються на маркетингу продовольчих товарів у Росії невелика: Г. Астратова, О. Сьомін, І. Дубровін, М. Давиденко, М. Галєєв, В. Гончаров. Але серед бізнес-курсів російських шкіл з’явилися цільові тренінги “Управління маркетингом у харчовій промисловості”, які представляють провідні теоретики та консультанти в сфері маркетингу. Проводяться різні науково-практичні семінари, виставки та форуми; з’явилися нові друковані й Інтернет-журнали. Тобто в наявності потреба в спеціалізованому маркетингу продовольчих товарів у практиків – маркетологів, бізнесменів, працівників харчових галузей.
Вся работа доступна по Ссылке