Механізм формування товарної політики харчових підприємств
Центральною позицією маркетингу виступає концепція взаємовигідного обміну між двома сторонами: виробником (продавцем) і покупцем. Передбачуване взаємне задоволення потреб і запитів досягається за допомогою товарів і послуг, запропонованих виробником споживачеві. Тому товари і послуги розглядаються як центральні елементи стратегії й тактики маркетингу, оскільки вони задовольняють потреби споживача і приносять прибуток виробникові та продавцеві. Одна з функцій маркетингу полягає в розробці товарів, що задовольняють потреби та вимоги ринку. Товар виступає основним елементом комплексу маркетингу підприємства, інше (ціна, поширення, стимулювання) має безпосереднє відношення саме до товару. Тому розробка маркетингової товарної політики є найважливішим інструментом всієї виробничої та маркетингової діяльності підприємства.
Маркетингова товарна політика (МТП) – це комплекс заходів, у рамках якого один або кілька товарів використовуються як ключові інструменти виробничо-збутової діяльності фірми [44]. Призначення товарної політики маркетингу – створення та реальне втілення ідеї у формі унікального товару, стосовно якого інші заходи маркетингу носили б додатковий (обслуговуючий) характер.
Товарна політика – це сукупність рішень, що стосується формування ефективної ринково орієнтованої виробничої програми підприємства. Вона “серце маркетингу”, оскільки товари визначають конкурентну позицію підприємства, забезпечують його розвиток і безпеку. Серед складових комплексу маркетингу товарна політика, як правило, вимагає найбільших інвестицій, отже, помилки в маркетинговій товарній політиці підприємств обходяться дорого і їх виправити складно.
Вся работа доступна по Ссылке