Ринкові засади реалізації інноваційного процесу
Нині, незважаючи на те, що більшість країн, які розвиваються володіють значними людськими і науково-технічними ресурсами, рівень доведення результатів досліджень до втілення інновації в таких державах залишається досить невисоким.
В ринкових умовах для досягнення певних переваг у конкурентній боротьбі підприємницькі структури змушені вдаватися до інноваційних змін, адже підвищення конкурентоспроможності підприємств забезпечує ширший ринок збуту, збільшення грошових надходжень та дає їм змогу зайняти належне місце у світовому розподілі праці.
Під час інноваційного процесу не лише створюються очікуванні інноваційні продукти, а й відбувається процес переходу від теоретичного (нового) знання до споживання виробленого продукту на основі такого знання. Комплекс понять до визначення та розкриття інноваційного процесу наведено в додатку Б. Спрощено модель інноваційного процесу можна подати як кілька послідовних етапів: наука – техніка – виробництво [115, с.14].
Перший з названих етапів характеризується тим, що він охоплює стадії фундаментальних і прикладних досліджень, а також пов’язаний з розробкою теоретичних основ певного проблемного питання, яке стоїть на порядку денному.
На вивчення теоретичних засад, процесів чи явищ спрямовані фундаментальні дослідження, а виникнення гіпотези, яка потребує підтвердження є поштовхом до їх проведення. Таким чином, можемо стверджувати, що відкриття – це результат фундаментальних досліжень.
Такі публікації як статті, книги, брошури, рецензії і т.д. вважаються вихідним результатом фундаментальних теоретичних досліджень. Отримані результати пошукових НДР проходять експериментальну перевірку і отримують можливість знайти практичне застосування представляючи собою відкриття або нові теоретичні знання. Разом з тим, такі дослідження не завжди досягають бажаного результату оскільки іноді вони є досить тривалими в часі. Проте, не можна переоцінити як в рамках створення нових технологій та продуктів, так і в рамках одержуваного ефекту для економіки в цілому, значення інновацій, створених на основі законів і теорій, відкритих в процесі фундаментальних досліджень. Вивчення питань стосовно розгляду фундаментальних досліджень, в межах інноваційного процесу, не завжди є однозначним. Так мотивацією прикладних (досліджень) є суспільна користь, а фундаментальних досліджень – процес пізнання. Процесом пізнання мотивовані дослідження тих же елементарних часток, а не тією користю, яка в результаті виникає. І це є досить суттєвим розходженням. На початковому етапі процес створення інновацій повинен бути підпорядкованим єдиній меті – створенню новинки, яка для споживача є потенційно цінною і корисною.
Вся работа доступна по Ссылке