Обґрунтування основ зовнішньої підтримки стабілізаційних процесів
Тісний взаємозв’язок умов діяльності сільськогосподарських підпри-ємств із макроекономічними, галузевими і регіональними чинниками вимагає підкріплення антикризового управління підприємствами запровадженням ді-євого аграрного антикризового регулювання на рівні держави.
Основні переваги, які отримають сільськогосподарські підприємства в умовах фінансово-економічних криз від запровадження заходів антикризово-го регулювання, полягають у:
- забезпечені фінансової підтримки стабілізаційних процесів із зовні-шніх джерел;
- стабілізації грошових потоків від реалізації продукції внаслідок ре-гулюючого впливу держави на аграрні ринки;
- запобіганні руйнуванню міжгосподарських зв’язків;
- скорочені втрат від дестабілізації грошового ринку;
- забезпеченні заходів соціальної підтримки сільськогосподарських працівників і сільських мешканців;
х і організаційних основ стабілі-заційних процесів;
- оптимізації податкового тягаря;
- захисті від поширення шкідників і хвороб сільськогосподарських тварин тощо.
У процесі дослідження доведено, що антикризове стабілізаційне регу-лювання має здійснюватися на таких засадах.
По-перше. Державні заходи антикризового стабілізаційного характеру слід запроваджувати тільки в умовах виникнення загрози криз чи в періоди їх поширення. У періоди, коли в національному господарстві країни в цілому та в аграрній сфері зокрема відбувається економічна стабілізація чи розвиток власне антикризові стабілізаційні заходи слід мінімізувати або загалом від-мовлятися від їх реалізації, натомість запроваджувати заходи регулювання ділової активності з метою її посилення чи пригнічення залежно від ринкової кон’юнктури та стадії економічного циклу. Отже, здійснення аграрної анти-кризової політики має бути постійним безперервним процесом, який водно-час вирізняється неоднаковою інтенсивністю та передбачає реалізацію від-мінних заходів у різні періоди економічної динаміки.
По-друге. Кризи екзогенного ґенезу можуть мати міжнародне, макро-економічне, галузеве, регіональне походження, витікати із проблем фінансо-вого, економічного, соціального, правового, природного, науково-технічного характеру, значно вирізнятися масштабами поширення та силою впливу на економіку. Тому інтенсивність, характер регулюючого впливу, масштаб охо-плення заходів аграрного антикризового регулювання при різних кризах ма-ють відрізнятися і залежать від поточної ситуації в сільському господарстві.
Вся работа доступна по Ссылке