У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Обґрунтування збалансованої системи показників розвитку товарообороту підприємств роздрібної торгівлі

     

      Сучасні економічні умови в світі і в Україні, глобалізація і прискорення процесів розвитку ринків, технологій, соціально-політичних факторів, кризові явища в різних регіонах і галузях світової економіки вимагають сучасних підходів і методів управління. З кінця ХХ ст. розробляються нові методи і підходи до управління ефективністю, якістю, а також цільового управління, що відображають динаміку наявних змін в економіці.

      Перші моделі оцінки результатів діяльності підприємств, що з’явилися ще у 1920-ті роки і швидко поширилися практично у всіх країнах з ринковою економікою, є досить простими у розрахунку, проте не дозволяють комплексно оцінити ефективність бізнесу. Будуються вони винятково з фінансових показників (наприклад, мультиплікативна модель Дюпона чи показник ROI). У 1970-1990-х роках з’явилися інші концепції оцінки цінності (вартості) й ефективності бізнесу, серед яких досить відомою і популярною є концепція Balanced Scorecard (BSC), тобто збалансована система показників (ЗСП), запропонована Девідом Нортоном і Робертом Капланом.

      Необхідність і доцільність застосування збалансованої системи показників доведена зарубіжними і вітчизняними науковцями, фахівцями-практиками. Спроба узагальнити причини, які викликають необхідність її застосування у практичній діяльності українських підприємств, була зроблена і автором [195, с.19-25]. Розглядаючи ієрархію рівнів управління, наголошуємо на тому, що збалансована система показників має бути використана у якості інструменту стратегічного, тактичного й оперативного управління товарооборотом підприємства роздрібної торгівлі, що дозволяє пов’язати стратегічну мету управління товарооборотом з бізнес-процесами і повсякденними діями працівників на кожному рівні управління, а також здійснювати контроль за реалізацією стратегії. У науковій літературі та практичних виданнях по відношенню до категорії товарообороту вживається дефініція «розвиток». Зокрема, використовуються словосполучення розвиток товарообороту, стратегія розвитку товарообороту, тенденції розвитку товарообороту, перспективи розвитку товарообороту. В науковий обіг введено поняття «доцільні межі розвитку товарообороту» [32], пов’язане з використанням програмно-цільового підходу через побудову моделі прогнозних розрахунків товарообороту на основі коефіцієнта еластичності товарообороту від структури власного капіталу торговельного підприємства.

      Найбільшого поширення набули наступні визначення дефініції розвитку [196]: неповоротна, направлена, закономірна зміна матеріальних і ідеальних об’єктів (філос.); вищий тип руху, що характеризується переходами від старого до нового, від одного якісного стану до іншого (філос.); збільшення кількості і якості доступних можливостей (психол.); набуття нових якостей, способів прогресивного перетворення людини або системи (психол.); процес освоєння простору можливостей; зміна, яка, як правило, призводить до росту; процес і результат кількісних і якісних змін та ін.. Як бачимо, в більшості випадків до розвитку відносять такі процеси як підвищення складності якої-небудь системи, збільшення масштабів явища, кількісний ріст і якісне покращення. Отже, у феноменологічному плані «розвиток» пов’язується зі специфічним процесом зміни чого-небудь.

      У монографії О.В. Раєвнєвої проведено ґрунтовне дослідження терміну «розвиток», за результатами якого визначено три підходи до розуміння категорії розвиток системи – розвиток як властивість; розвиток як дефініція; розвиток як порівняльна характеристика об’єкта [197, с.96].

      Базуючись на тому, що у найбільш поширеному розумінні «розвиток» пов’язується зі специфічним процесом зміни чого-небудь, а товарооборот як економічна категорія являє собою сукупність (систему) соціально-економічних відносин, можна стверджувати, що останні підвладні закономірним змінам, переходу від одного стану до іншого та формалізуються в показниках розвитку товарообороту. Таким чином, під розвитком товарообороту слід розуміти незворотний, закономірний, адекватний ринковій ситуації процес кількісної зміни його обсягів та якісної зміни складу і структури, спрямований на досягнення поставлених цілей і забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства роздрібної торгівлі, що відбувається під впливом факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Для визначення вектору змін в обсягах, складі та структурі товарообороту доцільно обчислювати і аналізувати показники розвитку товарообороту. При чому залежно від сукупного впливу різних факторів вектори зміни показників можуть мати висхідну, спадну чи нейтральну (стагнаційну) спрямованість.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.