Сучасний стан політичної, економічної та адміністративної децентралізації в Україні
Оскільки основними забезпеуючими модель децентралізації в країні є місцеві податки і збори, то важливим є саме процес формування та розвиток місцевого оподаткування. Незважаючи на прийняття Податкового Кодексу, система акумулювання надходжень до місцевих бюджетів продовжує характеризуватися низьким рівнем частки доходів. У зв’язку з цим фінансові можливості місцевих органів влади значно обмежені, що негативного вливає на розвиток регіонів і держави. Місцеві податки і збори є основою формування доходів місцевих бюджетів більшості держав світу, проте податкова система кожної з них має свої особливості. В Україні місцеве оподаткування почало формуватися із 1993 р. і пройшло довгий шлях свого становлення. З прийняттям Податкового Кодексу в Україні дещо удосконалилася податкова система і зараз виконується лише два види місцевих податків (податок на нерухоме майно та єдиний податок) і три збори (збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір за місця для паркування транспортних засобів й туристичний збір), виконання яких є більш ефективним. За статистичними даними протягом 2011 р. у структурі місцевих бюджетів України спостерігається зростання часток податкових надходжень (до 85 %) (рис. 2.4) [ , с. 7], що вимагає подальшого удосконалення процесу оподаткування та впровадження нових методів справляння податків.