У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Форма правління в Україні у контексті конституційної реформи

     

      Проблеми реалізації та вдосконалення Конституції України, її принципів і положень, постали вже в перші роки після її прийняття. Високо оцінюючи зна-чення Конституції України для стабілізації соціально-економічної та суспільно-політичної ситуації країни, визначення базових цінностей та орієнтирів політико-правового розвитку, про необхідність продовження конституційної реформи гово-рили навіть тодішні співголови Конституційної комісії Президент України Л.Д. Кучма і Голова Верховної Ради України О.О. Мороз. Так, на прес-конференції з нагоди прийняття Основного Закону України (28 червня 1996 р.) О.О. Мороз за-значив, що Конституція України у багатьох частинах недосконала і її потрібно буде вдосконалювати законами. Недоліки, на його думку, містять статті, де йдеть-ся про організацію влади, статус органів місцевого самоврядування, стосунки між гілками влади, розвиток партійної системи [324, c.1]. Л.Д. Кучма у доповіді на урочистих зборах з нагоди першої річниці її прийняття (28 червня 1997 р.) також підкреслив, що в Основному Законі є „певні неузгодження, нечіткі положення, не скрізь враховано та вивірено баланс сил” [280, c. 5]. Тому закономірно постала потреба обміркувати способи реалізації та вдос-коналення Конституції України. Виникли питання і про внесення змін до неї. На прес-конференції 1 липня 1996 р., відповідаючи на запитання журналістів щодо потреби вносити якісь зміни до тексту Основного Закону держави, тодішній Го-лова Верховної Ради України О.О. Мороз допускав таку можливість уже під час шостої тчи сьомої сесії Верховної Ради України (Конституція України була при-йнята на п’ятій сесії) або парламентом наступного скликання [324, c. 2]. Робота з підготовки внесення змін до Конституції України розпочалася уже в наступному після прийняття Конституції 1997 р., коли було розроблено Концепцію розвитку законодавства на 1997-2005 рр. та Орієнтовну програму законопроектних робіт України на цей період.

      За роки функціонування чинної Конституції України досить виразно про-явилися як позитивні, так і негативні риси закріпленої нею моделі напівпрезидентської республіки. Серед недоліків, що найбільш суттєво познача-лися на ефективності існуючої в нашій державі форми правління, слід відзначити наступні:

      1. Незбалансованість повноважень між вищими органами державної вла-ди. В руках Президента України були сконцентровані зайве широкі повноважен-ня, що об’єктивно підносили його над парламентом та урядом. Особливо це сто-сувалося установчо-номінаційних повноважень, тобто права призначати і звільняти з посад багатьох тисяч посадових осіб державного апарату, насамперед керівників органів виконавчої влади. У поєднанні з відповідальністю всіх органів виконавчої влади перед Президентом це фактично робило його главою виконавчої влади, що суперечило концептуальній моделі організації державної влади, закріпленій в Конституції. Саме концентрація влади в руках глави держави щора-зу ставала причиною запеклих передвиборчих баталій за цей пост, надаючи підґрунтя для використання „адміністративного ресурсу”, адже кожен учасник пе-ревиборних перегонів розумів, що у випадку перемоги отримає повний контроль над країною.

      2. Відсутність прямої залежності між партійним складом парламенту і пер-сональним складом уряду. У Верховній Раді України була відсутня стійка, ідеологічно цілісна більшість, а політична відповідальність уряду перед парла-ментом замінена підконтрольністю й підзвітністю. У підсумку Кабінет Міністрів здебільшого виступав як уряд Президента, а парламент – як колективний опозиціонер по відношенню до тієї політики, яку формує Президент і втілює в життя уряд. Звісно, що це негативно позначалося на взаємодії між вищими орга-нами державної влади, але далі взаємних закликів до співпраці справа не доходи-ла.

      3. Фактичний дуалізм виконавчої влади об’єктивно призводив до прихо-ваної (а іноді – й до відкритої) конкуренції між Президентом України і Прем’єр-міністром України, яка у підсумку традиційно завершувалася відставкою останнь-ого, а разом з ним – і всього складу уряду. За даних умов не дивно, що за непов-них п’ятнадцять років незалежності в Україні змінилося тринадцять урядів. Адже вотум недовіри урядові з боку парламенту чи його відставка за рішенням Прези-дента здебільшого була обумовлена не неспроможністю уряду чи негативною політичною оцінкою його роботи, а тим, що Прем’єр-міністр не погоджувався з відведеною йому роллю „адміністративного прем’єра”, намагався самостійно ке-рувати роботою уряду, незважаючи на тиск з боку президентської адміністрації, доволі швидко ставав головним претендентом на президентський пост і, відповідно, конкурентом чинного глави держави на найближчих виборах.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.