У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Принципи стратегічного планування

     

      Головними завданнями стратегічного планування на сучасному етапі розвитку економіки України є посилення впливу держави на основні макроекономічні параметри шляхом формулювання науково обґрунтованих пропозицій для уряду щодо конкретних заходів державного регулювання, реалізація яких дозволить досягти стійкості економічної системи до зовнішніх та внутрішніх шоків сукупного попиту і пропозиції, підвищити зростання суспільного добробуту у довгостроковій перспективі.

      Стратегічне планування розвитку усіх систем, в тому числі макроекономічних, базується на певних методологічних принципах. Але залежно від рівня системи (мікро-, мезо-, макро-) вони відрізняються, що зумовлено формою власності на засоби виробництва і ресурси, яка, в свою чергу, визначає можливість і характер впливу на основні економічні параметри (у випадку підприємства застосовується управління, в той час як держава може управляти виключно державним сектором економіки, а решту параметрів - лише регулювати).

      Під принципами розуміється коло (система) вихідних положень, на основі яких будується сама система стратегічного планування (функції і логіка стратегічного планування, структурні компоненти стратегії соціально-економічного розвитку, показники стратегічних планів, цілі і завдання стратегії розвитку економіки, методи і моделі визначення способів досягнення цілей тощо).

      В роботі [152, с.21-31] принципи планування названі аксіомами, тобто положеннями, що не потребують доказів. З цим можна погодитися, бо правильно сформульовані принципи, з одного боку, підтверджуються багатократною практикою, а з іншого – самою сутністю стратегічного планування, його цілями і призначенням.

      На жаль, зараз відсутній загально визнаний перелік принципів стратегічного планування розвитку макроекономічної системи. Законом України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» [141] передбачені такі основні принципи, на яких базується державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України:

      принцип цілісності, який забезпечується розробленням взаємоузгоджених прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку України, окремих галузей економіки та окремих адміністративно-територіальних одиниць на коротко- та середньостроковий періоди;

      принцип об’єктивності, який полягає в тому, що прогнозні та програмні документи економічного і соціального розвитку розробляються на основі даних органів державної статистики, уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також звітних даних з офіційних видань Національного банку України; принцип науковості, який забезпечується розробленням прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку на науковій основі, постійним удосконаленням методології та використанням світового досвіду в галузі прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку;

      принцип гласності, який полягає в тому, що прогнозні та програмні документи економічного і соціального розвитку є доступними для громадськості. Інформування про цілі, пріоритети та показники цих документів забезпечує суб’єкти підприємницької діяльності необхідними орієнтирами для планування власної виробничої діяльності; принцип самостійності, який полягає в тому, що місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень відповідають за розроблення, затвердження та виконання прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку забезпечує координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;

      принцип рівності, який полягає в дотриманні прав та врахуванні інтересів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання усіх форм власності;

      принцип дотримання загальнодержавних інтересів, який полягає в тому, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування повинні здійснювати розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку, виходячи з необхідності забезпечення реалізації загальнодержавної соціально-економічної політики та економічної безпеки держави.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.