У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Система документів стратегічного планування і показників стратегії соціально-економічного розвитку України

     

      Необхідною вимогою до стратегії соціально-економічного розвитку України є наукове обґрунтування її цілей, пріоритетів, результатів, інструментів та заходів її реалізації. Ефективна ж реалізація загальнодержавних стратегічних завдань можлива лише за умови їх відображення та деталізації в територіальному та галузевому розрізах.

      Аналіз наявних галузевих, міжгалузевих, регіональних довгострокових стратегій розвитку дозволяє зробити висновок про відсутність системного підходу при їх формуванні, що робить їх радше формальними атрибутами діяльності влади, ніж планом розвитку і розв’язання наявних проблем. Не менш важливим є й питання визначення структури документів стратегічного планування, адже вони не тільки мають стати «дорожньою картою» для органів державного управління, а й мусять бути донесеними до суспільства і сприйняті ним. Це обумовлює необхідність викладення документів стратегічного планування у формі, що дозволить зрозуміти їх зміст та сутність не лише вузькоспеціалізованим фахівцям, а й широкому колу громадян, які мають певний освітній рівень та бажання з ними ознайомитися.

     Різноманітність підходів до виокремлення та послідовності подання структурних компонентів довгострокових стратегічних планів розвитку країни знайшли своє відображення у низці праць [54, 76, 172, 183, 180, 182]. Проблематику методичного забезпечення системи стратегічного планування розвитку нашої держави також досліджували Н. Горшкова, Н. Сітнікова, І. Запатріна [32, 63] та ін. науковці. Але питання наукового обґрунтування системи та структури документів стратегічного планування не знайшли однозначних рішень і потребують подальшого обговорення. Під системою документів стратегічного планування розуміється диференціація єдиної стратегії за ознаками, що характеризують певний її розріз.

      Існуюча вітчизняна і зарубіжна практика використовує поділ єдиного загальнодержавного плану на такі компоненти: галузевий розріз (за видами економічної діяльності), відомчий, територіальний і часовий (за горизонтом планування). Відповідно до цього виникає необхідність виділення відповідних видів стратегії, тобто їх класифікації за основними ознаками.

      Під класифікацією розуміють систематизований розподіл явищ та об’єктів за певними групами, класами, розрядами на підставі їх збігу або відмінностей. Основою класифікації, як правило, є якісна ознака. Так, наприклад, у класифікації видів економічної діяльності класифікаційною ознакою є вид діяльності, що визначається виробничим процесом, типом сировини, її обробки і технології виробництва, характером виробленої продукції та наданих послуг, напрямами використання продукції та послуг.

      Класифікації видів економічної діяльності призначені для класифікації даних, що відносяться виключно до одиниць економічної діяльності, наприклад, діяльність окремого заводу або групи заводів, що становлять один економічний суб'єкт, такий, як підприємство. Класифікація дає основу для підготовки статистичних даних стосовно розвитку економіки, факторів виробництва (робочої сили, сировини, енергії тощо), нагромадження основного капіталу і фінансових операцій цих одиниць. Існуюча практика, функції і цілі стратегічного планування дотримуються такої класифікації стратегій економічного розвитку:

      За рівнями економіки:макрорівень; мезорівень; мікрорівень.

     

     За секторами економіки: нефінансові корпорації; фінансові корпорації; сектор загального державного управління; домашні господарства; некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства; інший світ.

      За сферами діяльності: виробництво; ціни та інфляція; інвестиції; фінанси і бюджет; гроші і кредит; зовнішньоекономічна діяльність; інституціональний розвиток; рівень життя. За видами економічної діяльності: сільське господарство, мисливство, лісове господарство; рибальство, рибництво; добувна промисловість; переробна промисловість; виробництво та розподілення електроенергії, газу та води; будівництво; торгівля; ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку; діяльність готелів та ресторанів; діяльність транспорту; діяльність зв’язку; фінансова діяльність; операції з нерухомим майном; державне управління; освіта; охорона здоров’я та надання соціальної допомоги; надання комунальних та індивідуальних послуг. За переважною цілеспрямованістю: використання природних ресурсів; використання переваг географічного розташування; інноваційно-інвестиційне спрямування; випереджувального економічного зростання; соціального спрямування; структурної гармонізації; відкритої економіки; вирівнювання регіонального розвитку; аграрно-промислового спрямування; комплексна.

      Відповідним чином має будуватися і система довгострокових, середньострокових та короткострокових прогнозних і програмних документів стратегічного планування, в яких, відповідно до соціально-економічних та суспільно-політичних процесів, що відбуваються в державі, з урахуванням впливу зовнішньоекономічних та інших факторів і очікуваних тенденцій, визначаються цілі і пріоритети соціально-економічного розвитку та заходи, які необхідно здійснити для їх досягнення.

      Довгострокові прогнозні і програмні документи повинні визначати напрями розвитку, стратегічні цілі та структурні пропорції економіки і соціальної сфери.

      Середньострокові прогнозні і програмні документи розробляються на основі довгострокових документів і визначають умови соціально-економічного розвитку, напрями дій та заходи на середньострокову перспективу з метою досягнення стратегічних цілей. Короткострокові прогнозні і програмні документи розробляються на основі середньострокових документів і визначають цілі, умови розвитку та відповідні заходи на наступний рік.

      Аналіз теоретичних підходів і практичний досвід свідчать про необхідність, можливість і достатність розроблення таких стратегічних документів на довгострокову перспективу (понад десять років):

      - Національна стратегія розвитку України;

      - стратегії розвитку галузей економіки (сфер діяльності у разі необхідності);

      - регіональні стратегії розвитку Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва і Севастополя.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.