У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Зарубіжний досвід застосування заходів адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері дорожнього руху

     

      Узагальнення практики правозастосовних органів свідчить про те, що вони зіштовхуються з певними труднощами у застосуванні норм про адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху. Це обумовлено низкою чинників, до числа яких відносяться недоліки в конструюванні чинних у цій сфері правових норм, у розумінні об'єктивних і суб'єктивних ознак цих діянь, відсутності єдності у наукових рекомендаціях цілої гами важливих питань.

      Вирішення цих та інших питань, поставлених у меті і завданнях дисертаційного дослідження поряд з іншими методами дослідження, зумовлюють застосувати ще й порівняльно-правовий аналіз національного та зарубіжного законодавства (у зазначеній сфері), в аспекті їх співвідно¬шення, проблем і тенденцій. Зрозуміло, що таке дослідження має не тільки пізнавальне, але й прикладне значення .

      Потреба вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху пов’язується з небувалим в Україні зростанням дорожньо-транспортного травматизму, який значно випереджає показники більшості держав світу. Недотримання правил поведінки на дорогах є серйозною загрозою для життя та здоров’я населення, що зумовлює підвищений рівень уваги з боку держави та суспільства на випадки порушень транспортної дисципліни учасниками дорожнього руху. Тому на сьогодні пріоритетним завданням для суспільства, яке повинно вирішуватися на державному рівні, є забезпечення безпечних умов дорожнього руху.

      Одним із засобів забезпечення безпеки дорожнього руху є дієвий та справедливий механізм притягнення до адміністративної відповідальності правопорушників транспортної дисципліни.

      Удосконалення національного законодавства можливе лише після детального вивчення й аналізу відповідного зарубіжного законодавства, виявлення в ньому переваг та недоліків. Тому, на нашу думку, необхідно розглянути зарубіжний досвід застосування заходів адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху тих країн, правові системи яких найбільш схожі з системою права України. Як на Україні, так і в більшості інших країнах щодо водіїв-порушників ПДР передбачені різні покарання. Однак на відміну від українських, зарубіжні заходи покарання за змістом та суворістю направлені на подальше підвищення дисципліни та безпеки дорожнього руху.

      Штрафи за порушення ПДР у більшості країнах різні, але всюди їх об’єднує єдиний принцип покарання: сплативши за те чи інше порушення штраф, у водія зникає бажання повторювати це порушення. У багатьох країнах застосовуються штрафи встановленого розміру (так звані фіксовані штрафи), які накладаються органами поліції. За деякі порушення штрафи фіксованого розміру стягуються на місці здійснення порушення (у Німеччині, Франції, Швеції). Суму штрафу може визначати інспектор на місці та виписувати штрафну квитанцію.

      В інших випадках розмір штрафу визначає суд. У деяких країнах (наприклад, Швеція, Фінляндія) діють правила так званого денного штрафу (денні тарифи). Згідно з цими правилами сума штрафу залежить від виду порушення, фінансового стану, щомісячного доходу, психологічного стану, кількості іждевенців, стажу водія та інших даних порушника. Суди розглядають справи про порушення Правил дорожнього руху або у разі несплати штрафу, або у разі грубих порушень, що мали серйозні наслідки. У Великобританії ж, де встановлені фіксовані штрафи у розмірі 20 або 40 фунтів стерлінгів, порушники караються, в основному, відповідно до судових рішень, винесених судами одноосібно без необхідності явки порушника. У Німеччині фізична особа у разі вчинення проступку у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху сплачує штраф від 5 до 1000 євро, а юридична особа – не більше 500 тис. євро (у разі необережного порушення) або 1 млн. євро (у разі навмисного порушення) [4, с. 27-28].

      Той, хто після порушення Правил дорожнього руху отримав повідомлення про сплату грошового штрафу, повинен у двотижневий термін оплатити його або опротестувати. Цей термін обчислюється з моменту доставки повідомлення поштою. У разі невчасної оплати штрафу розмір його у більшості країн автоматично збільшується. Якщо ж оплату штрафу за незначне порушення проведено оперативно (в короткий термін), порушнику може бути, як заохочення, повернено частину штрафної суми (США). У деяких країнах у повідомленні про необхідність оплати штрафу зазначаються конкретні терміни, які також можуть бути різними: у Великобританії– до 28 днів, Японії – до 10 днів, Швеції, відповідно до закону про стягнення штрафів, – до 2 років.

      У Норвегії за перевищення встановленої швидкості інспектор має право оштрафувати водія у межах 500 $, у Турції п’яного водія, який встиг порушити одразу декілька пунктів Правил, можуть оштрафувати до 1000 $, а в Австрії за розмову мобільним телефоном під час керування транспортним засобом водій має сплатити штраф у розмірі 300 евро. За порушення швидкісного режиму (перевищення встановленої швидкості) інспектор має право оштрафувати водія в Англії – 1500 $, у Німеччині – до 500 евро, в США – до 150 $, у Голландії – до 170 $, у Росії – аж до позбавлення прав.

      За проїзд на червоне світло штраф у Великобританії складає до 1800 $, у Норвегії – 375 $, у Франції – 760 євро, в Японії – 417 $ або позбавлення волі з притягненням до виправних робіт на строк до 6 місяців, у Росії – позбавлення прав до півроку. За порушення правил паркування штраф у Великобританії складає до 1000 $, у Греції – 62 $ і вилучення номерів, у Швеції – до 87 евро, у США – 35 $, в Іспанії – 150 $, у Голландії – 35 $, у Франції – 15 $, в Японії – 835 $ та позбавлення прав до 6 місяців.

      За керування у нетверезому стані: у Данії штраф складає 450 євро або позбавлення волі на строк від 14 діб до 10 років, в залежності від ступеня сп’яніння; у Сполучених Штатах – в середньому від 250 до 1000 $ або позбавлення прав від 3 до 6 місяців, або позбавлення волі на строк від 1 доби до 1 року, а повторне порушення протягом 10 років для порушника обійдеться штрафом до 5000 $ або тюремним ув’язненням від 48 годин до 5 років.

      У сучасних умовах не менш цікавим є японський досвід застосування відповідальності за порушення у сфері безпеки дорожнього руху. Особливістю японських Правил дорожнього руху є те, що за будь-яке їх порушення водія можуть позбавити водійських прав. За проїзд на заборонений сигнал світлофору водія можуть не лише оштрафувати на 400 $, але й піддати тюремному ув’язненню із залученням до виправних робіт на строк до півроку. За перевищення дозволеної межі швидкості покарання застосовується диференційовано, залежно від тяжкості скоєного порушення (штраф у 800$ вважається м'яким покаранням). До них можуть додатися позбавлення водійського посвідчення і виправні роботи на строк до півроку.

      Взагалі в Японії покарання у вигляді тюремного ув’язнення встановлюється за наступні порушення Правил дорожнього руху: експлуатація транспортних засобів, що знаходяться в неналежному технічному стані (до трьох місяців); порушення правил проїзду залізничних переїздів (до шести місяців); керування транспортним засобом особою, яка не має водійського посвідчення (до двох років;) передача керування транспортним засобом особі, яка знаходиться у стані сп’яніння, або керування транспортним засобом у стані сп’яніння (до трьох років); пошкодження технічних засобів організації дорожнього руху (до п’яти років) [134].

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.