У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Транспортно-логістична складова розвитку інтеграції України з країнами Причорномор’я

     

      Ураховуючи геополітичне розташування України, трансгранична співпраця є для держави одним з пріоритетних напрямів розвитку міжнародної співпраці й ефективним способом включення у світову економіку. Вивчення питань трансграничної співпраці показує те, що такий вид співпраці реалізується через елементи інфраструктури, у тому числі і через транспорт.

      Одним з основних напрямів виконання «Державної програми розвитку трансграничної співпраці на 2011-2015 рр.» визначена модернізація і розвиток існуючої трансграничної транспортної системи для збільшення її пропускної спроможності.

      У зв'язку з цим рівень розвитку транспортної системи держави є однією з найважливіших ознак її технологічного прогресу і цивілізованості. Процес входження України у світову економічну систему і, передусім, в економічну інтеграцію із західноєвропейськими державами веде до зростання товарообмінних операцій між країнами, що співпрацюють [24].

      У результаті свого розташування на перетині основних шляхів між Європою і Азією, Україна, за даними британського інституту Rendell, посідає перше місце в Європі за коефіцієнтом транзитності, що фіксує рівень розвитку всіх видів транспортного сполучення і інфраструктури.

      При інтеграції у європейську і світову економіку потреба у високорозвиненій транспортній системі усе більш посилюється. Завдяки цьому Україна зможе ефективно увійти до світової спільноти і посісти в ній місце, яке відповідатиме рівню високорозвиненої держави.

      Актуальна розробка і реалізація комплексу заходів техніко-економічної модернізації і адаптації до світових стандартів транспортної системи України, а також перетворення економічних відносин на сфері управління.

      Відносини, пов'язані з діяльністю транспорту, регулюються законами України «Про транспорт», «Про залізничний транспорт», «Про автомобільний транспорт», «Про трубопровідний транспорт» а Закон «Про морські порти» досі не був ухвалений. Значним стимулом у вирішенні питання розвитку транспортного комплексу нашої держави послужили прийняті Кабінетом Міністрів України Постанова «Про затвердження Концепції створення і функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні» від 4 серпня 1997 р. і Постанова «Про затвердження Програми створення і функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні» від 20 березня 1998 р.

      Концепція визначала основні принципи створення і функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні на період до 2015 р. і включення її в міжнародну транспортну систему. Програма передбачала комплекс першочергових заходів, спрямованих на будівництво міжнародних транспортних коридорів на період до 2005 р., розвиток національного автомобільного і залізничного видів транспорту, визначення основних шляхів руху. Спочатку передбачалося здійснити будівництво коридорів, прив'язуючись до існуючої мережі доріг, з подальшим доопрацюванням транспортних артерій по нових трасах. План організації транспортних коридорів базувався на врахуванні їх місця і значення в територіальній структурі країни і її регіонів, які відрізняються за природними умовами, ступенем урбанізації, формами розселення і іншими чинниками.

      Однією з основних вимог була комплексна організація транспортних коридорів з урахуванням паралельних автомобільних трас і залізниць, а також прилеглих до них територій. Згідно з визначенням Комітету з транспорту ЄЕК ООН: «Транспортний коридор − це частина національної або міжнародної транспортної системи, яка забезпечує значні міжнародні вантажні і пасажирські перевезення між окремими географічними районами, включає рухомий склад і стаціонарні облаштування усіх видів транспорту, працюючих на цьому напрямі, а так само сукупність технологічних, організаційно-правових умов здійснення цих перевезень» [262].

      Величина транспортного коридору залежить від розмірів зон впливу, що входять у транспортний коридор.

      Такими зонами є:

      • технологічна, представлена елементами самої дороги, охоронними територіями;

      • інфраструктурна, представлена територіями, у межах яких розміщуються об'єкти інфраструктури дороги;

      • функціональна, або зона активного впливу дороги на соціально економічний розвиток територій.

      Для розвитку міжнародних транспортних коридорів Україна в 2002-2005 рр. інвестувала більше чотирьох млрд. грн. За ці роки було капітально відремонтовано 559,4 км автодоріг, побудовано і реконструйовано 232,8 км. У цілому за чотири роки в транспортну галузь України залучено інвестицій більше ніж на 6 млрд. грн.

      У квітні 2006 р. Кабінет Міністрів України затвердив Програму розвитку національної мережі міжнародних транспортних коридорів на 2006-2010 рр. [3]. Колегія Рахункової палати за результатами аудиту зробила висновок, що виконання Програми фактично провалено. Було передбачено 44 заходи, сім з них виконано в повному обсязі, частково − вісім. Не було здійснено 29 заходів, або 65,9%. Мета Програми − розвиток національної мережі міжнародних транспортних коридорів − не була досягнута. У стратегічних напрямах роботи Міністерства транспорту і зв'язку зазначена розробка Програми розвитку національної мережі міжнародних транспортних коридорів і логістики на 2011-2015 рр. [3] Паралельно здійснюються процеси інтеграції транспортної системи України в загальний трансазіатський простір у рамках проекту TРACЕКA. ТРACЕКA (транспортний коридор Європа-Кавказ-Азія) – це програма міжнародної співпраці у сфері транспорту між ЄС і країнами-партнерами Східної Європи, Південного Кавказу і Центральної Азії.

      Вирішення проблем, що накопичилися, і реалізація геостратегічного потенціалу України дозволять забезпечити засобами транспортно-дорожнього комплексу стабільне економічне зростання держави і її регіонів, потреби населення і галузей економіки у безпечному і якісному перевезенні пасажирів і вантажів на рівні міжнародних стандартів, виконання соціально-економічних, зовнішньоторговельних, оборонних, природоохоронних і мобілізаційних потреб суспільства.

      Виділимо основні проблеми, що стримують забезпечення попиту на транспортні послуги, що зростає за обсягами і якістю:

      • недостатнє оновлення основних фондів, рухомого складу на усіх видах транспорту і дорожнього господарства, невідповідність їх технічного рівня перспективним вимогам; • низький рівень міжгалузевої координації в розвитку транспортної інфраструктури, що призводить до нераціонального використання ресурсів і зниження ефективності використання транспорту;

      • недостатній ступінь використання геополітичного положення України і можливостей її транспортних комунікацій для міжнародного транзиту вантажів по території України;

      • нерегулярне і неефективне оновлення нормативно-правової бази, що регулює діяльність транспортно-дорожнього комплексу;

      • повільні темпи модернізації транспортних технологій і їх зв'язок з виробничими, торговими, складськими і митними технологіями;

      • неприпустимо низький рівень інформатизації транспортного процесу і інформаційної взаємодії транспорту з іншими галузями економіки;

      • недостатня ефективність фінансово-економічних механізмів, стимулюючих надання інвестицій на розвиток транспорту;

      • відставання в реалізації державних і галузевих програм у сфері транспорту, транспортного машинобудування, розвитку державного кордону;

      • недостатньо ефективна система управління і регулювання діяльності транспортно-дорожнього комплексу, високий рівень заполітизованості і корумпованості по усій вертикалі влади;

      • низький рівень кадрової політики в галузі;

      • неефективна тарифна політика у сфері транспорту;

      • нераціональне використання державного майна у транспортній сфері.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.