Інформаційне забезпечення страхового менеджменту ризиків в аграрній сфері
Для успішного функціонування на страховому ринку страховим компаніям необхідно застосовувати різноманітні інструменти управління, зокрема системний менеджмент, який складається з фінансового, стратегічного, операційного, маркетингового та соціального. Фінансове управління є головною підсистемою системного менеджменту і має велике значення для ефективної діяльності страховика. Усі нововведення менеджменту пов’язані з пошуком, систематизацією, обробкою та використанням значних обсягів інформації. Стрімкий розвиток інформаційних технологій потребує відповідних спеціалістів, які здатні розробляти і впроваджувати сучасне програмне забезпечення [143, с. 6-7; 206, с. 340-346].
Потребує подальшого розвитку система інформаційне забезпечення страхового менеджменту. Труднощі, пов’язані з відсутністю кваліфікованих спеціалістів, які б могли чітко сформулювати проблеми та вирішувати їх за допомогою інформаційного забезпечення, запропонувати шляхи оптимізації страхової діяльності, перешкоджають доведенню процесу автоматизації страхування до етапу реалізації [21, с. 1-3].
Ефективність діяльності страхової компанії забезпечують трудові, матеріальні, фінансові та інформаційні ресурси. Особливістю інформаційного ресурсу є те, що існує постійна потреба у достовірній інформації, але її одержання не є основною метою діяльності страхової компанії. Інформація необхідна для забезпечення прийняття рішень, тому що її відсутність породжує невизначеність.
Прикладом ефективного використання інформаційного забезпечення (єдиної централізованої бази даних) [73] є Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ), діяльність якого спрямована на забезпечення компенсації шкоди, заподіяної життю, здоров'ю та майну потерпілих внаслідок експлуатації наземних транспортних засобів на всій території України, у тому числі й в аграрній сфері. У разі вчинення водієм транспортного засобу ДТП відшкодування отримує інший учасник ДТП, його зобов'язання перед потерпілими по відшкодуванню шкоди приймає на себе страхова компанія. Так, з метою організації обміну інформацією про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності та контролю за його здійсненням МТСБУ створює єдину централізовану базу даних, яка містить відомості про чинні та припинені договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, страхові випадки, що мали місце, транспортні засоби та їх власників. Оператором єдиної централізованої бази даних є МТСБУ. Користування інформаційними ресурсами єдиної централізованої бази даних є вільним і загальнодоступним, за винятком інформації обмеженого доступу. Користування інформацією обмеженого доступу здійснюється на безоплатній основі страховиками та МТСБУ, а також органами державної влади відповідно до їх компетенції, яка встановлена законом.
Перелік інформації, що надається в обов’язковому порядку органами державної влади, страховиками, іншими особами для формування інформаційних ресурсів єдиної централізованої бази даних, порядок надання користувачам інформації, що в ній міститься, органи та організації, відповідальні за збір та обробку вказаних інформаційних ресурсів, а також порядок користування централізованою базою даних та інформацією, отриманою з централізованої бази даних, визначаються в положенні про єдину централізовану базу даних щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, яке затверджується уповноваженим органом за погодженням з МТСБУ. Створення та утримання централізованої бази даних фінансується за рахунок коштів МТСБУ, джерелом формування яких є членські внески страховиків – членів МТСБУ [73]. Підрозділи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні особи та громадяни зобов’язані безплатно надавати на запит страховиків та МТСБУ інформацію, якою вони володіють (у тому числі і конфіденційну), що пов’язана з страховими випадками з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності або з подіями, що були підставою для подання потерпілим вимог про відшкодування шкоди МТСБУ [72].
Вся работа доступна по Ссылке